Chytré telefony se už dávno staly nedílnou součástí našich životů a v posledních několika letech můžeme s úspěchem tvrdit totéž o chytrých nositelnostech. A protože na konci roku trocha bilancování neuškodí, podívejme se na to, jak se podle analytiků ze společnosti Canalys vyvíjel prodej těchto gadgetů. Tabulka prodejů zahrnuje všechny trhy a prokazuje, že největším prodejcem v tomto segmentu je společnost Xiaomi. V poměrně těsném závěsu za ní je Apple.

To, že Xiaomi na trhu s chytrými nositelnostmi vede asi nikoho nepřekvapí. Její náramky Mi Band jsou nejen v Číně, ale především na globálních trzích značně populární. Společnost každým rokem nabízí novou generaci Mi Band a tak se už nyní začíná pracovat na náramku Mi Band 5. Celosvětově se Mi Band náramků v třetím kvartálu letošního roku prodalo 12,2 milionu kusů. To znamená meziroční nárůst o 74%. Xiaomi dosáhla nejvyššího podílu na trhu, a to 27%. Svůj podíl na tom jistě má i dobrá strategie společnosti, která klade důraz na výbornou funkčnost produktů a zároveň konkurence schopné ceny.

Společnost Apple se umístila na druhém místě v rámci prodejnosti chytrých nositelností s 15% tržním podílem, přičemž tuto pozici jí zajistily především prodeje nejnovějších hodinek Apple Watch 5. A určitě i snížení ceny u hodinek třetí řady. Podle Canalys je to pro Apple největší nárůst od druhého čtvrtletí 2017. Na třetím místě je Huawei s 5,9 milionu prodaných kusů a 13% podílem na trhu. Především díky velkému nárůstu prodejů v domovské Číně jde u Huawei až o 243% meziroční nárůst. Za vedoucí trojkou následuje Fitbit s 8% tržním podílem, dále Samsung s 6% tržním podílem a závěr žebříčku zabírají další nespecifikovaní výrobci s 31% tržním podílem.