Situace na herním trhu byla dlouhé roky příběhem nesmiřitelného souboje specializovaných herních konzolí s PC. Nesmiřitelné tábory fanoušků se často praly do krve ohledně výhod jednoho či druhého řešení a vítěze tak nebylo možné jednoznačně určit. Vše pak vyřešil nástup mobilních telefonů, které daly nástroj ke hraní do ruky v podstatě každému a situace je ještě výraznější s obřím nárůstem výkonu samotných telefonů. Ty už totiž často dohání počítače velmi nedávné doby. A s více než 6 miliardami lidí vlastnících mobilní telefon se není čemu divit, že mobilní tržní podíl už překonal ten konzolový s PC dohromady.
Čísla jsou opravdu závratná a podle analytiků z agentury Newzoo vygeneroval mobilní herní byznys loni obrat 90 miliard dolarů. To vše s tržním podílem 53 % a jako nejrychleji rostoucí kategorie navrch. Hry už opravdu dávno nejsou popelkou zábavního průmyslu a při sečtení všech zúčastněných už odsunuly filmový průmysl daleko za sebe. A růst bude určitě stále pokračovat, protože v roce 2024 se očekává prolomení hranice 7 miliard uživatelů mobilních telefonů. Přičemž v podstatě skoro každý s telefonem si na nějakou tu hru minimálně sáhne.
Poměrně zajímavé je i regionální složení největších přispěvatelů do mobilní herní kasičky. Ze zmíněných celkových 90 miliard dolarů jich totiž hned třetinu ukousne Čína se 30 miliardami. Ostatní asijské trhy také nezůstávají pozadu a tak celý region opravdu zisky táhne. Spojené státy jsou ale s 15 miliardami samozřejmě stále ještě ve hře. Snaží se ale i ostatní kontinenty a regiony včetně Latinské Ameriky, Blízkého východu nebo i Afriky. Takže letos čekejme opět rekordní čísla obratu mobilního hraní a ještě větší rozevření nůžek mezi “klasickými” herními platformami.