Dostupnost telefonu OnePlus One v mezinárodní verzi se může pro některé jedince zdát, jako hodně špatnou noční můrou. K získání telefonu je třeba trochu štěstí, píle a hlavně trpělivosti. Abyste si mohli koupit OnePlus One potřebujete mít buď pozvánku, nebo se zúčastnit tzv. bleskových prodejů (Pre-Order). Akce vyhlášené zpravidla v předstihu společností OnePlus, např. skrze sociální sítě, otevřené pouze na krátkou dobu, přesněji hodinu. Jen upřesním, že se bavíme o oficiálním prodeji mezinárodní verze. Nicméně cena 299,- eur je stále velice lákavá a konfigurace telefonu taktéž.

No a jestli jste stále zvědaví, proč je tedy tak těžké se dostat k tomuto telefonu, tak více nám nastíní sám Carl Pei, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti OnePlus.

Cíle aneb One milión One ještě v tomto roce

„Pro letošní rok jsme měli nastaveny určité cíle. Našim realistickým cílem bylo prodat 30 tisíc kusů One, hranice 50 tisíc prodejů byla již docela dobrým cílem a 100 tisíc byl velmi silný cíl“, odhalil Carl Pei. „Nyní se nacházíme za půl miliónovou hranicí prodejů a máme velmi ambiciózní cíl prodat jeden milión One ještě v tomto roce.“

Pro OnePlus je velmi složité předpovídat a tím i reagovat na poptávku po jejich produktu v krátkodobém horizontu. Vzhledem k tomu, že se jedná o nízko nákladový projekt a z každého kusu má samotná společnost minimální zisk, tak nechce vyrábět více, než může prodat. Dalším limitujícím faktorem je produkce obrazovek, kdy každý nový požadavek na změnu objemu výroby je třeba řešit 3 měsíce dopředu.

V případě OnePlus One byla porušena snad všechna marketingová pravidla prodejnosti. Obvyklý scénář po uvedení nového telefonu na trh znamená nejsilnější poptávku zhruba první dva měsíce a pak začne zájem rychle opadat. Avšak nikdo zde neřeší vyvážení poměru mezi nejlepší cenou vs výkonem, jako v případě OnePlus, takže poptávka po samotném telefonu v tomto případě se buduje s postupem času.

„Dříve nebo později se poptávka po našem zařízení taktéž zastaví a my nechceme, aby nám zůstalo mnoho zásob. Bez okolků my si nemůžeme dovolit být v situaci, kdy máme příliš mnoho zařízení a poté je prodávat se slevou. Pro nás byl první rok především o přežití. Chápeme, že samotná koupě One byla velmi složitá“, řekl Carl Pei.

Budoucnost OnePlus aneb TWO

Carl Pei dále nastínil další nasměřování společnosti a její plány do blízké budoucnosti. Přirovnal vyhlášené Silicon Valley se současnou situací v Shenzhenu v souvislosti se zakládáním společnosti OnePlus. Poukázal na rychlost růstu společnosti v porovnání s počátkem společnosti, kdy vše rozjížděli ve třech a nyní jejich mezinárodní team čítá 50 lidí.

„V současné době můžeme řídit hardwarovou společnost, která se příliš neliší od těch, jakými jsou softwarové společnosti vzniklé v Silicon Valley. Facebook a Twitter ve svých začátcích taktéž netušili, že jednou budou vydělávat peníze. Pokud se nám podaří vybudovat velkou uživatelskou základnu, můžeme najít způsob, jak to zpeněžit prostřednictvím softwarových služeb“, řekl Carl Pei, čímž poukazuje na další příležitosti společnosti, a kterým směrem by se mohl ubírat vývoj společnosti do budoucna vedle telefonů OnePlus.

Možná se to zdá na první pohled jako šílený nápad, ale v současné době je to v Číně téměř mainstreamová záležitost. Podívejme se například na Xiaomi a Meizu, dvě velké ambiciózní čínské značky. Obě vlastní svůj vlastní app-store s aplikacemi, ze kterých generují značnou část svých plánovaných zisků. Rozdíl mezi jejich strategií a OnePlus spočívá v tom, že OnePlus působí i mimo Čínu, kde především dominuje Google se svým Play Store. „Možná bychom mohli vytvořit služby, které budou fungovat prostřednictvím Google“ spekuluje Carl Pei.

OnePlus má mnohem nižší náklady než ostatní výrobci chytrých telefonů díky on-line prodeji se skoro nulovými výdaji za marketing. To umožňuje společnosti přinést větší hodnotu přímo spotřebitelům, vysvětluje Carl Pei.

„V konečném důsledku a to navzdory skutečnosti, kdy je docela složité si koupit One, si myslíme, že jsme pozitivními hybateli trhu“, řekl Carl Pei.

OnePlus One zůstane v prodeji i příští rok, avšak prodej bude paralelně probíhat s novým modelem: OnePlus Two. Zatímco OnePlus One zůstane na ceně okolo 299 dolarů/euro, tak OnePlus Two by měl být vyroben z kvalitnějších materiálů a stát o něco více, naznačil Carl Pei.

Stejně jako u „Jedničky“, který byl čátečně navržen s pomocí členů fóra společnosti, bude i pro svou „Dvojku“ zde hledat inspiraci a to na začátku příštího roku. Nyní to však bude značně jiná zkušenost pro OnePlus, když vezmeme v potaz skutečnost, že v minulém roce čítal počet členů na fóru okolo 5 tisíc namísto dnešních 400 tisíc.

„Představení je ohlášeno na pomezí 2. a 3. čtvrtletí příštího roku“, prozradil Carl Pei závěrem.

zdroj