Umělá inteligence je to, co v poslední době hýbe světem. Někteří jsou z ní nadšení, jiní naopak v souvislosti s AI hledí do budoucnosti poněkud skepticky. Ať už patříte mezi první nebo druhou skupinu, rozšiřování AI se dotkne i vás. Výrazně se totiž prosazuje i v segmentu mobilních technologií. Letos na AI výrazně vsadila například společnost Samsung, která své vlajkové telefony z řady Galaxy S24 vybavila hromadou nových AI funkcí. K umělé inteligenci se obracejí i výrobci procesorů. Tipaři odhadují, že letošní vlajkový čipset Dimensity 9400 má nejen na slušný výkon, ale také výrazně vylepšenou podporu AI. A pozadu nezůstává ani společnost Google.
Pokud používáte chatovací nástroj Bard můžete se těšit na výraznější podporu AI například při generování obrázků v multimediálním modelu AI Gemini Pro. Tyto funkce jsou zatím dostupné jen v angličtině, ale ve většině zemí světa je můžete používat zdarma. Google ale rozšiřuje generativní umělou inteligenci také do aplikace Mapy.
Google testuje aplikaci Mapy s AI ve Spojených státech
Společnost Google včera v blogu na svých stránkách oznámila, že do aplikace Mapy přidala generativní umělou inteligenci. Tento týden ji chce otestovat a jako testery si vybrala “některé místní průvodce” v USA. Dostupnost je tedy zatím omezená, ale je pravděpodobné, že po otestování bude volně dostupná i v dalších regionech. AI v aplikaci Mapy slouží uživatelům pro vyhledání míst na základě jejich specifických požadavků. Zadání vyhledání místa probíhá přes jazykové modely LLM, takže je lze zadávat běžnou řečí.
Google uvádí, že místní průvodci v USA jsou nejaktivnějšími uživateli aplikace Mapy a díky jejich zpětné vazbě a postřehům může následně podporu AI v aplikace upravit a rozšířit. Jde totiž v této chvíli o uzavřenou beta verzi. V blogu najdeme také jednoduchý popis toho, jak umělá inteligence v aplikaci Mapy funguje. Stačí jen říci, že hledáte “místa s retro atmosférou v San Franciscu”. Vzápětí se vám na mapě zobrazí podniky a místa, které vaše požadavky splňují. K tomu ještě AI přidá fotografie, hodnocení a případné recenze. Zní to určitě zajímavě a pro cestovatele, kteří se ocitnou v pro ně neznámých městech je to doslova funkce k nezaplacení.