Povedlo se mi včera krátce vyzpovídat Davida Buršíka, jednatele českého oficiálního distributora ZOPO. V pěti otázkách jsem se zeptal na věci, které, jak si myslím, nezajímají jen mě.
Co bylo pro vás podnětem pro otevření oficiálního českého zastoupení čínského výrobce telefonů?
Již delší dobu sledujeme vývoj čínského trhu s mobilními telefony, kde se toho za poslední dva roky hodně událo. Vznikl velký počet nových nezávislých výrobců mobilních telefonů, které zaujmou nejen nízkou cenou, ale i velmi dobrou kvalitou provedení a tak mohou nesměle konkurovat zavedeným výrobcům. Důvodů pro otevření oficiálního českého zastoupení značky Zopo bylo více. Jedním z hlavních bych uvedl, že se nám nelíbila omezenost českého trhu s mobilními telefony, kde dominují jen největší světové značky. Prodejem mobilních telefonu značky Zopo, chceme české veřejnosti rozšířit možnosti výběru při nákupu telefonů a to vše v české distribuci a s dvouletou zárukou. Velkým problémem na českém trhu je to, že čínští přeprodejci anebo čeští zprostředkovatelé u kterých se telefony dají zakoupit, velmi často kazí telefonům dobrou pověst, neboť často nejsou schopní řešit problémy s reklamací a není výjimkou, že se občas objeví i neseriózní a neodborní přeprodejci.
Proč jste si vybrali zrovna Zopo?
Na značku Zopo jsme narazili již v době jejího zrodu v Číně. Z počátku jsme pouze sledovali jejich počínání na čínském trhu, který měl od začátku rychlou vzestupnou tendenci. Zlomový okamžikem byl pro značku Zopo model C2, který si získal značnou popularitu jak v Číně tak po celém světě. V době uvedení modelu C2 na trh v Číně jsme se spojili s výrobcem a začali s ním navazovat spolupráci, která dopadla dovozem telefonů do ČR. Jak již bylo řečeno, za poslední dva roky vznikl v Číně velký počet nových nezávislých výrobců telefonů a měli jsme možnost vyzkoušet výrobky většiny z nich. Zopo nás však uchvátilo svým designem, výkonem a zpracováním. Mezi hlavní přednosti značky Zopo patří příznivá cena, nadčasový design a kvalitní zpracování.
Jaká byla jednání s čínskými partnery a byla nějaká velká překážka, kterou jste museli překonat?
Jednání se zástupci Zopo jsme započali na začátku minulého roku. Od té doby jsme ve spolupráci výrazně pokročili a lze říci, že jsme na nějaké neřešitelné překážky zatím nenarazili, naopak spolupráce s výrobcem je bezproblémová.
Splňuje tento projekt, co se týče ekonomických výsledků, vaše představy?
Přistupujeme k tomuto projektu spíše bez velkých očekávání. Jsme nadšenci do mobilních telefonů a nových informačních technologií. Práce s mobilními telefony nás baví a to je pro nás zatím to podstatné.
A má poslední otázka, jaké jsou vaše plány do budoucna?
Naším největším a nejdůležitějším projektem je koncem ledna otevřít v Praze Zopo showroom, kde bude možnost si telefony vyzkoušet a kde bude možné koupit velké množství doplňků. Našim dlouhodobým cílem je poskytovat kvalitní služby a mít spokojené zákazníky, které nadchne značka Zopo stejně jako nás. Celkově bychom chtěli zvýšit u lidí povědomí o značce Zopo a jejích produktech.
Děkuji za rozhovor a hodně štěstí v tomto roce.
Pro mě osobně je minimálně informace o plánovaném showroomu ZOPO v Praze skvělá a rád se otevření zúčastním. Je spousta lidí, kteří si telefon radši „ošahají“ než se rozhodnou ke koupi. Takže si myslím, že nám nezbývá než si přát, aby se objevilo více takových nadšenců.
Pokud byste měli další otázky, neváhejte je položit do komentářů níže, předal bych je Davidovi a jeho ZOPOmobile teamu.