Japonský gigant Sony se podle všeho dále utápí v problémech své mobilní divize a na řadu tak přicházejí radikální reorganizace. Koneckonců rok 2019 byl jeden z nejslabších v historii a například za jeho tři měsíce (červenec, srpen a září) zvládla firma prodat pouhých 600.000 telefonů. To je znatelný pokles už od tak velmi slabého prvního čtvrtletí s 900.000 prodanými kusy. Pro firmu, která ještě nedávno uvažovala v milionech a diktovala tempo a trendy na trhu, je to prostě jasný propad.
Podle všeho se Sony stále ještě snaží mobilní divizi zachránit, přestože se v minulosti už objevily i spekulaci o možném prodeji. Další z kroků na osekání nákladů a jasný znak úpadku mobilní divize je uzavření stránek Sonymobile a jejich integrace přímo do podsekce na Sony.com. Samostatnost stránek trvala přes plných 10 let a jedná se tak o konec jedné éry. A další kroky budou následovat, protože Sony už na konci loňského roku avizovali okrouhání investic mobilní divize v Evropě a na dalších trzích. Uvidíme, jak se to odrazí v dostupnosti jejich telefonů.
Naděje Sony na zpomalení nebo zastavení úpadku mobilní divize jsou vkládány do nejbližších špičkových modelů, které už brzy zamíří na trh. Je mezi nimi vylepšená verze Xperia 5 Plus a hlavně celá nová vlajková řada telefonů. Hlavní zástupce by měl dostat 6,6-palcový OLED displej se 4K rozlišením a podporou HDR, procesor Snapdragon 865, čtyři senzory zadního fotoaparátu nebo podporu nahrávání 8K videa. Pro slavnou firmu to bude jedna z posledních možností se vyhrabat zpátky z bahna, protože na mobilním trhu má přísloví „sejde z očí, sejde z mysli“ velkou váhu.