Před, odhadem, pěti měsíci se objevila další z firem, která si chtěla takříkajíc ukousnout z krajíce trhu, tradičně z jedné z čínských provincií. Zeaplus nabídla poměrně slušné specifikace za dobrou sumu. Většinou šlo o kopie stávajících produktů zvučnějších jmen, jmenovitě například Xiaomi Mi4. Pod kapotou se samozřejmě nenachází ani Snapdragon 801, ani FullHD displej ani nic podobného, co má originál. Jedná se o přístroj z nejlevnějších s lehce obstarožním MT6582, 1Gb RAM, 5″ HD displejem od JDI. Což se ostatně můžete dozvědět na webových stránkách Zeaplus. O produktech Zeaplus jsme psali například ZDE, ZDE a ZDE.

Vše se tvářilo dobře, pár lidí si telefon za 99$ předobjednalo (odhaduje se kolem sta lidí) a podle vyjádření jednoho ze zaměstnanců/majitelů, měl být telefon hotový nejdéle do konce prosince. Ovšem chyba lávky. Dva měsíce po začátku předobjednávek se již lidé dožadovali nějaké odpovědi, kdy budou mít tedy přístroj v rukou, kdy bude dostupný a asi netřeba natahovat děj, výsledek je takový, že nikdo z vedení společnosti neodpovídá na emaily, na fóru, na twitteru ani na facebooku.

Po pročtení několika příspěvků na fóru, lze zjistit, že mnoho lidí již začalo situaci řešit, například otevřeli spor s PayPalem, aby se jim zaplacené peníze za telefon vrátily. Další zprávy píší o tom, že firma má pravděpodobně problémy s výrobou a bude se možná měnit hardwarová výbava, další mluví o nespokojenosti s neschopným vedením celého podniku.

Celkový obraz této společnosti, která se zpočátku zdála jako regulérní, se pomalu začíná hroutit pod vahou vlastní neschopnosti/nenažranosti. Lidé jsou naštvaní, firma neodpovídá, peníze nevrací, telefony nemá…

Až dotud to byly víceméně domněnky, založené na střípcích z fóra. Vše ovšem začíná mnohem lépe zapadat do sebe, protože se nám ozval člověk, který se snažil s firmou komunikovat, jelikož se rozhodl si Zeaplus M4 zakoupit. Konverzaci pana Petra J. se společností Zeaplus Vám nyní přinášíme:

26.11.2014

Objednávka M4 přes Zeaplus.com – pre-sale

Platba přes PayPal – jak jsem si později všiml, na potvrzení z PayPal je jako „Merchant“ uveden následující kontakt: sales@elephoneshop.com

11.12.2014 Potvrzující e-mail z adresy support@zeaplus.com ohledně zaslání zboží.

Jak jsem později zjistil, nebyl ze strany Zeaplus zaslán telefon, ale Nut (jako omluva za zpoždění dodávky telefonu). Na fóru forum.zeaplus.com jsem se pak dočetl, že Zeaplus vrátil výrobci první várku M4ek kvůli vadnému GPS a ještě něčemu.

17.12.2014 Zaslán dotaz na support@zeaplus.com následujícího znění:

„Dear All,

since I have not received my order yet (see below), I would like to ask you for closed information about shipment. As a shipping method I selected DHL, 5-7 days, but as your announcement about shipment was sent on Dec 11, 2014 and as I see that shipping was processed by SG Post, it is not clear to me whether DHL has already overtaken the shipment.

Kindly thank you for more information.“

Člověk si zaplatí 30 USD za přepravu DHL a ono nic.

18.12.2014

Konečně odpověď přímo ze Zeaplus!

„I’m very sorry, the M4 is delayed. We only shipped a Christmas gift to you a week ago. If you can’t wait, you can ask us to help you cancel the order and get full refund. I’m sorry for the inconvenience.Please don’t hesitate to contact us if you have any question.

Thank you and regards.

Anne Lee – Customer Service Team www.zeaplus.com„

Rozhodl jsem se dát jim šanci a objednávku jsem nezrušil. To se ale později ukázalo jako strategická chyba!

19.1.2015

Měsíc uplynul a stále se nic neděje, na fóru Zeaplus žádné konkrétní informace o termínu dodání M4ky zákazníkům, proto následoval další mail do Zeaplus:

„Hello,

another month has gone and there is no info about M4 release. Could you please let me know about the status? I really do not want to wait for a long time…“

28.1.2015 Pokus zjistit nějaké info přes kontaktní e-mail sales@elephoneshop.com, ovšem opět bez jakékoli odezvy:

„Dear all,

on 26 November 2014 I have make an order of Zeaplus M4, payment proceeded via PayPal, ID #xxxxxxxxxxxxxxx. As nobody from Zeaplus responds on neither customer’s e-mails nor questions posted on their forum, I am trying to write to this contact e-mail address which was attached to the confirmation of the PayPal transaction.

Could you please let me know why Zeaplus people do not reply? What is the current status of my order? I really do not want wait anymore. If I do not get my phone till 2 weeks, I want to fully refund my money.

Please let me know.“

29.1.2015

Další pokus zjistit nějaké info přes support@zeaplus.com, už jen formou krátkého dotazu, proč nikdo nereaguje, bez odezvy…

1.2.2015

Začíná se projevovat zoufalost, takže reaguji znovu na mail obdržený od Anne Lee dne 18.12.2014, kdy žádám o refundaci uhrazené částky. Žádná odpověď.

To je zatím vše, prakticky už jsem to vzdal. Myslím si, že je to celé velmi dobře vymyšlený podvod, o čemž svědčí i úroveň oficiálního fóra, které není administrované nikým přímo ze Zeaplus. Jediné, co udělali, aby ten podvod nebil tak do očí, je Zeaplus Nut.

Dovolím si kratší komentář na konec. Jak vidno, nějaká komunikace v průběhu prosince probíhala, jakmile však prosinec skončil, zájem o zákazníka s ním. Další zajímavostí je uvedený email „sales@elephoneshop.com“, což by naznačoval, kdo má výrobu produktů Zeaplus na starost, Elephone je poměrně „zajetá“ značka na trhu a má svou klientelu. Je tedy poměrně zvláštní, že ani tato firma se na apel nijak neozývá.

Našel by se zde někdo další, kdo s firmou Zeaplus komunikoval nebo si nedej bože předobjednal některý z jejich produktů? Pokud ano, dostali jste onen dárek „zeaplus Nut? Neváhejte se ozvat do komentářů!

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.