Máme tu konec dubna, takže se do oběhu konečně dostávají i první oficiální čísla prodejů za první čtvrtletí letošního roku. K dispozici tak máme třeba ta čínská a vyčíst se z nich dá celá řada velmi zajímavých trendů. Publikované reporty agentur Canalys a Counterpoint se sice v některých detailech liší, ale zásadní zobrazené faktory mají společné. Tím hlavním je třeba raketový nástup značky Honor, která se definitivně oprostila od okovů původně mateřského Huawei a výrazně je překonala.

Vize agentury Canalys

Jako první se podíváme na zprávy agentury Canalys. Ta informuje o celkových prodejích 75.6 milionů telefonů na čínském území, což je oproti minulému roku propad o plných 18 %. K tomu ale určitě přispěly i dopady pandemie a hlavně nedostatkového zboží. O to více vynikne vzestup Honor, kteří dosáhli na samotné první místo žebříčku s 20 % podílem na trhu. To je oproti loňsku růst o obřích 205 %. Veškerá konkurence poměrově ztratila a slavit mohou jenom v jablečném impériu se zdravým 17 % růstem. Oproti tomu jsou ztráty hlavně OPPO a Vivo velmi viditelné.

A jejich kolegů z Counterpoint

Agentura Counterpoint to vidí trochu jinak, hlavně co se týče pořadí na žebříčku. U nich stále vedou Vivo a OPPO, takže na Honor zbyla jen čtvrtá pozice se 16.9 % procenta. I tak jim ale lze přisoudit masivní 166 % meziroční vzestup. Ztráty OPPO, Vivo a Xiaomi v této zprávě nejsou tak signifikantní, ale i tak jasně viditelné. To stejné u Applu, kde je růst údajně jen 4.4 %. Ani v celkových číslech se agentury neshodly, protože podle Counterpoint se prodalo „jen 74.2 milionu telefonů.

V tomto žebříčku také můžeme vidět další kolo pádu Huawei z piedestalu. Protože meziroční negativní skok z 15 % tržního podílu na 6.2 % je také masivní. A to samozřejmě už loni byly dopady amerického embarga zcela jasné a výrazně pokrátily prodeje jejich telefonů. Kde se reálně pád zastaví si ani netroufáme odhadovat. Honor na druhou stranu v podstatě zaujal pozice své bývalé mateřské firmy a má našlápnuto k tomu je předčit i na světových trzích. Zajímavé časy.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.