Společnost Huawei je třetím největším hráčem na trhu s mobilními telefony. Před ní jsou už jen Apple a Samsung, ale i ty by Huawei ráda překonala.
Přesto, že se společnosti v roce 2016 podařilo oproti roku 2015 navýšit prodeje o 30 procent, její zisky vykazují pokles, a to z 2,2 miliardy dolarů v roce 2015 na 2 miliardy v loňském roce. Huawei tak nesplnila svůj vytyčený cíl, který měl činit 2,5 miliardy dolarů. A to paradoxně v souvislosti s tržbami, které narostly o 42% na 26 miliard dolarů.
Za tímto propadem zisků by mohly stát jednak vyšší ceny komponentů, ale také velký nárůst nákladů na marketing a propagaci. Huawei si však, bez ohledu na loňský neúspěch v oblasti zisků, stanovila velice ambiciózní cíle pro letošek, a to zdvojnásobení zisků na 4 miliardy dolarů. Toho chtějí dosáhnout především snížením nákladů na marketing a maloobchodní prodej.
Jako podpora této strategie by mohlo být i to, že stěžejní Huawei přístroje P10 a P10 Plus budou nabízeny za vyšší cenu než jejich předchůdci a také to, že se společnosti Huawei podařilo zviditelnit i na mezinárodních trzích.