Podle nejnovějších údajů Strategy Analytics, vykazuje ve třetím čtvrtletí 2014 celosvětový prodej zařízení s OS Android mírný pokles. Jde přesně o 84% podíl na trhu, což je o jeden procentní bod méně než ve druhém čtvrtletí tohoto roku.

Analytik Neil Mawston tvrdí, že se jedná o dosažení maxima v rámci tržního podílu, který již dále růst nebude. Mawston se dále domnívá, že úspěch Androidu ve druhém čtvrtletí (85% podílu na trhu) byl založen na skutečnosti, že v prodeji nebyly ještě nové produkty společnosti Apple. To se právě ve třetím kvartálu letošního roku změnilo a ze sta prodaných telefonů po celém světě jich bylo 12 společnosti Apple. Pokud bychom se podívali na tržní úspěšnost zařízení s dalšími OS, tak Windows Phone získal 3% tržního podílu a BlackBerry 1%.

Zjednodušeně se však dá říct, že ztráta jednoho procentního bodu ve třetím čtvrtletí oproti čtvrtletí druhému není pro Android žádnou tragédií a je dost pravděpodobné, že podíl na trhu do konce roku ještě mírně spadne díky prodeji nových Apple zařízení. Google se však podařilo získat lepší kontrolu nad zařízeními s upraveným Androidem (bez služeb společnosti), které je připravují o zisk z reklam. Údajně až 37% zařízení s Androidem totiž neobsahuje služby společnosti Google.

I nadále největším producentem zařízení s Androidem zůstává Samsung, a to i přesto, že se jeho tržní podíl výrazně zmenšil z 35% na 25%. Je to především díky silné konkurenci čínských společností jako jsou Xiaomi, Lenovo a Meizu, které rozšiřují své pole působnosti i mimo Čínu a zvyšují tak prodejnost svých zařízení.

ZdrojVia

 ‌