Podle nové zprávy společnosti Canalys se celosvětový trh s chytrými telefony pomalu zotavuje. A ve třetím čtvrtletí vykázal nejsilnější výsledky od pandemie. Od července do září 2023 dodali výrobci téměř 310 milionů chytrých telefonů, což jsou nejvyšší čísla za toto období od roku 2021. Tento růst signalizuje návrat poptávky a odráží strategie předních značek, které se snaží získat větší část trhu. A Samsung vede trh.

Zpráva společnosti Canalys: Samsung vede trh v oživení trhu chytrých telefonů ve 3. čtvrtletí

Samsung si udržel pozici nejlepší značky chytrých telefonů, ale jeho náskok před konkurenty se zmenšil. Velmi těsně se mu přiblížil Apple, který zaostal o pouhý jeden procentní bod. Na třetím místě se umístilo Xiaomi, které zaostalo za Samsungem o pouhé čtyři procentní body. Ačkoli Samsung zefektivnil svou základní řadu, jeho tržní podíl přesto klesl o 2 %. Společnost Apple mezitím prudce vzrostla, a to díky popularitě své nové řady iPhone 16.

Apple zvýšil svůj podíl na trhu také díky uvedení starších modelů, jako jsou iPhone 13 a iPhone 15, na indický trh. Analytici předpovídají, že společnost Apple by mohla ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 předstihnout společnost Samsung. I když náskok může být malý kvůli zpoždění aktualizací společnosti Apple založených na umělé inteligenci.

A co čínské značky?

Čínské značky Xiaomi, Oppo a Vivo zvolily ke zvýšení svých dodávek jedinečný přístup. Společnost Xiaomi se zaměřila na otevřené trhy a své značkové prodejny. A Oppo přeznačilo svou řadu A3 a našlo úspěch v jihovýchodní Asii v cenovém rozpětí 100-200 dolarů. Společnost Vivo zase rozšířila svůj záběr o pět modelů střední třídy v řadě V40, které posílily její přítomnost na trhu v různých regionech.

Dodávky chytrých telefonů nejvíce rostly v Asii a Tichomoří a v Latinské Americe. Tam poptávka předčila globální trh díky silné cenové konkurenci a slevám na telefony základní úrovně. Ačkoli jsou tato cenově dostupná zařízení pro objem trhu zásadní, společnost Canalys poznamenala, že inflace omezuje ziskovost výrobců.

Při pohledu do roku 2025 jsou odborníci z odvětví opatrně optimističtí. Očekávají růst trhu prémiových smartphonů v regionech, jako jsou USA, Čína a západní Evropa. Především proto, že zařízení poháněná umělou inteligencí získávají na popularitě. Značky jako Vivo a Honor také rozšiřují své nabídky ve střední třídě a využívají strategie, jako jsou pop-up obchody a partnerství s operátory, aby přilákaly zákazníky, kteří si mají rozpočet v rozmezí 100-200 USD.

Vzhledem k tomu, že se značky nadále přizpůsobují potřebám spotřebitelů, očekává se, že trh s chytrými telefony bude i nadále růst a bude vyvažovat cenovou dostupnost s pokročilými technologickými funkcemi.