Analytici z IDC nás neomylně zásobují statistikami, které zkoumají globální trh a díky nim si můžeme čas od času udělat malý náhled na to, jak si která firma stojí v prodeji či výrobě svých zařízení.

Dnešní statistika IDC cílí na prodej „nositelností“ v prvním čtvrtletí letošního roku. V období ledna/januára až března/marca letošního roku bylo prodáno celkem 11,4 milionu nositelných zařízení. Pokud bychom to porovnali se stejným obdobím loňského roku, tak letos došlo k trojnásobnému zvýšení prodeje. Podle IDC tato skutečnost odráží nejen zvýšený zájem zákazníků, ale tak zvýšenou produkci nositelných zařízení a jejich větší rozmanitost. Důležitým prvkem v takovémto razantním nárůstu prodeje je výrazně zvýšená poptávka po tomto typu zařízení v rozvojových trzích a ochota prodejců na tyto trhy vstupovat.

Ve zprávě IDC se také uvádí, že prodej zařízení s Android Wear (jedny ze šesti hodinek Samsung) nebyl zas až tak úspěšný, jak si Google původně představoval a také to, že prodej Apple Watch není ve statistice zohledněn, protože se tyto jablečné hodinky začaly prodávat až v dubnu/apríli. Co je však jednoznačné a co nás, příznivce čínských značek zajímá je fakt, že Xiaomi se svými 2,8 milionu prodaných kusů Mi band náramků, boduje na pěkném druhém místě. Podle analytiků IDC je důvod tohoto raketového vzestupu poměrně jasný – příznivá cena. Proto není divu, že Xiaomi Mi Band s cenou kolem 15 dolarů trhá prodejní rekordy.

[Zdroj] [Via
Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.