Xiaomi je dnes jedením z největších světových producentů chytrých telefonů, kterému stačilo se na tuto pozici vyšvihnout v průběhu pěti let. Úspěch společnosti vychází z její jedinečné strategie prodeje a marketingu, kdy hlavní slovo dostává on-line obchod. Oficiální prodej produktů v domovské Číně probíhá především skrze internet. Není tedy divu, že když dorazíte do Číny, tak přístroje této značky v klasických obchodech jen tak nenajdete. A když už, tak s cenovkami ne nepodobné těm, které znáte i z našeho dosahu internetového prodej od tzv. přeprodejců.
Xiaomi v současné době stojí před zásadním rozhodnutím. Co dál? Růst na domovském trhu stagnuje a celosvětová expanze se zdá být zatím v nedohlednu, ač nějaké ty indície hovoří o vstupu na americký trh ještě v tomto roce. Jedna z možných cest pro další expanzi na domovském trhu se může otevřít přidáním dalšího prodejního kanálu skrze vlastní kamenné obchody, tzv. MI Store. Vzorem není nikdo menší než, samozřejmě, Apple.
Společnost slovy svého spoluzakladatele avizuje otevření až jednoho tisíce obchodů, a to do roku 2020. CEO společnosti, Lei Jun, se k dané věci vyjádřil takto: “Chceme našim spotřebitelům dopřát požitek z doteků a možnosti si otestovat naše produkty. Xiaomi otevře 1000 obchodů do roku 2020.“. Společnost má aktuálně na území Číny celkem 25 kamenných obchodů.
Asi většině fandů Xiaomi je jasné, že v současné době se společnost nesoustředí pouze na výrobu smartphonů, ale produkce se již nějaký ten čas točí kolem celého ekosystému různých technologicky spřízněných přístrojů a gadgetů, souvisejících s přívlastkem SMART. I díky tomu může mít velkou váhu vyjádření Lei Juna, týkající se možnosti osahání všech těchto technologií a vyzkoušet si reálně, jak jednotlivá zařízení mezi sebou spolupracují a komunikují.
A kde jinde to vyzkoušet než v kamenném obchodě, kde najdete tyto přístroje, jako jsou televize Mi TV, smartphony, routery, čističky ovzduší, vody a další gadgety.