Společnost Qualcomm se snaží vyvolat zájem novou sadou zábavných a odlehčených reklam zaměřených na Intel. Tyto reklamy tvrdí, že nový procesor Qualcomm Snapdragon X Elite je mnohem rychlejší než nové čipy Intel Lunar Lake, zejména při provozu na baterii. Ale i když jsou reklamy zábavné, v pozadí se toho děje více.
Qualcomm Snapdragon X Elite vs. Intel Lunar Lake: Debata o výkonu
Snapdragon X Elite měl být pro notebooky s Windows velkou událostí. Qualcomm sliboval výkon na úrovni Applu, delší výdrž baterie a plynulou rychlost. V tomto ohledu čip zcela nezklamal. Navzdory problémům se softwarem a vysokým cenám notebooků, se kterými se uživatelé museli potýkat dříve, tento čip jest výkonný a šetrný k baterii.
Pak přišly procesory Intel Lunar Lake a ty Qualcommu ztížily situaci. I když čipy Lunar Lake nemají tolik jader jako Snapdragon X Elite, v reálném provozu si vedou stále dobře. Hladce zvládají každodenní úlohy, jako například prohlížení webu a kancelářská práce, a také poskytují solidní výdrž baterie.
Qualcomm to nebral na lehkou váhu. Ve svých nedávných reklamách tvrdí, že čipy Intel zpomalují svůj výkon na pouhých 55 %, když nejsou připojeny k síti. Snapdragon X Elite podle nich běží na plné obrátky i při napájení z baterie. To zní jako obrovská výhoda, že? No, není to tak úplně pravda.
Marketingová tvrzení versus reálné výsledky
Podíváme-li se podrobněji na detaily reklam, zjistíme, že testy společnosti Qualcomm měly několik problémů. Zaprvé, čísla pocházejí z testu Geekbench 6.2, což není příliš náročný test. Také neukazuje úplný obraz toho, jak procesor funguje.
Ve skutečnosti si oba čipy – Intel i Qualcomm – vedly v tomto testu téměř stejně. Také při podrobnějším testování ztratil notebook Dell s procesorem Intel po odpojení od sítě pouze asi 9 % výkonu CPU a 3 % výkonu GPU. To zdaleka nedosahuje 55 %, jak tvrdil Qualcomm. Notebook Dell s procesorem Snapdragon si sice držel výkonnost lépe, ale ne s velkým náskokem.
Takže ano, čip Qualcomm je rychlý a vede si dobře při provozu na baterii. Ale tvrzení o 55 % v reklamě se zdá poněkud přehnané.