Další velká novinka od Xiaomi – modely 17 Pro a 17 Pro Max – se brzy dostanou na trh a společnost sází na nový trik, který ji odliší od konkurence. Jmenuje se Magic Back Screen a první přijde s řadou Xiaomi 17 Pro. Namísto dalšího skleněného panelu na zadní straně mají tyto telefony druhý displej.
Xiaomi 17 Pro a Magic Back Screen
Na první pohled jde o vzhled. Majitelé mohou vložit vlastní ciferníky, loga nebo dokonce firemní značku. Pro lidi, kteří se chtějí předvádět na akcích nebo prostě chtějí telefon, který nevypadá jako všechny ostatní, se jedná o skvělou vychytávku. Někteří to budou nazývat trikem, ale Xiaomi to jasně vnímá jako odlišující prvek.
Displej však není jen dekorací. Propagační videa Xiaomi ukazují, že funguje jako zadní hledáček. To znamená, že můžete pořizovat selfie pomocí hlavních fotoaparátů vyladěných společností Leica namísto slabšího předního objektivu. Slouží také jako ovládací panel. Včetně funkcí pro chytrá auta prostřednictvím rostoucího ekosystému HyperConnect společnosti Xiaomi. Zde se projevují větší ambice společnosti. Telefon jako centrum pro více než jen aplikace.
Co se týče specifikací, řada 17 Pro nešetří na výkonu. Mluvíme o Snapdragonu 8 Elite Gen 5, 16 GB RAM a 50MP systému Leica na zadní straně. Celé zařízení běží na HyperOS 3, který máme založen na Androidu 16. Na papíře se jedná o tak špičkové zařízení, jaké od vlajkové lodi roku 2025 očekáváte.
Důležitější však vidíme zařazení na trhu. Xiaomi se snaží proniknout hlouběji na high-endový trh, kde dominují Apple a Samsung. Magic Back Screen přichází jako součást této strategie. Je to něco vizuálního, něco funkčního, něco, co vyvolává konverzaci. Pro firemní uživatele nebo kohokoli, kdo chce telefon, který slouží zároveň jako módní doplněk, to může stačit.
Oficiální uvedení na trh se blíží. Pokud se Xiaomi podaří zvládnout jak hardware, tak i realizaci zadního displeje, mohl by být model 17 Pro víc než jen dalším telefonem s vysokými specifikacemi. Pokud ne, bude se na něj alespoň vzpomínat jako na pokus o něco nového.
