Xiaomi údajně pracuje a chystá tři nové modely Redmi Note 15, interně kódově označovaných Lapis, Kunzite a Coral. Pokud se dá věřit únikům – a to se stává často, když se objeví tolik podrobností – dva z nich se dočkají globálního uvedení na trh. Třetí nikoliv.
Podle prvních informací jsou Lapis a Kunzite určeny pro mezinárodní trhy, zatímco Coral zůstane pouze pro Čínu. Žádné oficiální oznámení zatím nepadlo, ale odpovídá to zvyklostem společnosti Xiaomi. Ta na svém domácím trhu testuje lokalizované modely nebo nabízí funkce specifické pro daný region. Přesně takové, které nejsou určeny pro globální vydání.
Tři nové telefony Redmi Note 15: Specifikace jsou stále záhadou, ale ne zcela
Úplné specifikace nemáme k dispozici. Zatím ne. Nicméně zvěsti ukazují na očekávané: Redmi Note 15 5G a Note 15 Pro 5G. Vzhledem k obvyklé kadenci společnosti Xiaomi lze téměř předpovědět základy. Tedy velkou baterii, HyperOS nad systémem Android 16 a nějakou variantu čipsetu střední třídy MediaTek nebo Snapdragon.
S největší pravděpodobností uvidíme jejich cenu začínat na 180 až 250 dolarech v závislosti na konfiguraci a regionu. 5G pak máme téměř jisté. Překvapením by nebyl ani nárůst hardwaru fotoaparátu, i když Xiaomi má tendenci šetřit si velké skoky pro své vyšší řady.
Proč Coral zůstane pouze v Číne
Model Coral určený pouze pro Čínu by mohl být přizpůsoben místnímu vkusu. Možná z hlediska softwaru, síťových pásem nebo balíčků služeb. Společnost Xiaomi to dělala již dříve a někdy tyto modely později přejmenovala pro jiné trhy. Přesto není jasné, zda je Coral trvalou exkluzivitou, nebo se jen nejprve uvede na trh v Číně.
Co bude dál?
Pokud Xiaomi dodrží formu, měly by se certifikační žádosti pro modely řady Redmi Note 15, začít objevovat během několika příštích týdnů. Oficiální upoutávky pak většinou následují. S takovým načasováním se úplné odhalení někdy koncem druhého nebo začátkem třetího čtvrtletí zdá pravděpodobné. Zatím se na těchto telefonech nezdá nic zásadně šokujícího. V případě společnosti Xiaomi to však není na škodu. Vědí, jak vyladit formu – a prodat při tom miliony kusů.