Společnost Meizu byla kdysi jedním z nejoblíbenějších čínských výrobců chytrých telefonů. Ve skutečnosti byla v Číně jedním z největších soupeřů společnosti Xiaomi. Vzpomínáme si, že jsme o Meizu hodně psali v počátcích GizChina. Jak jsme již řekli, jednalo se o jedno z nejvýraznějších jmen s mnoha novými verzemi každý rok. Zatímco však jeho kolegové zvedli své úsilí a dobyli globální trhy, Meizu chyběla dynamika a ztratilo na významu. V posledních letech jsme ale svědky návratu značky s obnovenou silou a Meizu zasáhlo již 30 trhů.

Nová strategie společnosti Meizu zvyšuje její přítomnost mimo Čínu až na 30 trhů

Společnost Meizu jsme viděli převzatou společností Geely vyrábějící elektromobily a od té doby obě společnosti spolupracují na vývoji výkonného operačního systému pro vozidla. Společnost Geely však dědictví Meizu nepohřbila a přivedla výrobce chytrých telefonů zpět. Uplynul rok a můžeme říci, že se značce daří, když za pouhý rok po svém návratu zasáhla 30 trhů.

Společnost Meizu nyní působí pod kontrolou skupiny Dreamsmart Group, za kterou stojí konglomerát Zhejiang Geely Holdings Group. Dreasmart prosazuje Meizu na mezinárodních trzích ve snaze získat větší význam a učinit ze značky silného konkurenta.

Meizu 30 trhů

Další směřování značky

Lidé z GSMArena diskutovali s panem Gu Binbinem, výkonným ředitelem gorup a vedoucím zahraničních operací. Vyjádřil svůj optimismus ohledně značky a podělil se o to, že Meizu během prvního roku svého návratu na mezinárodní scénu úspěšně vstoupilo na 30 trhů.

Dreamsmart poskytuje investice do vývoje, výroby a distribuce chytrých telefonů. Společnost plánuje další expanzi Meizu do jihovýchodní Asie, následovat bude střední a východní Evropa a Latinská Amerika.

V současné době má společnost Meizu prodávat chytré telefony online v oblastech, kam vstoupí. Plánuje však i offline přítomnost prostřednictvím partnerství s fyzickými prodejci.

V současné době značka prodává v Číně chytré telefony v ceně od 100 do 700 dolarů, ale v mezinárodním měřítku se tak neděje. Pan Gu prozradil, že strategií značky jest prodávat na zahraničních trzích zařízení střední třídy, ale později má v plánu rozšířit sortiment na větší.

Očekává se, že společnost v příštím měsíci uvede na trh novou vlajkovou loď s názvem Meizu 22.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.