Jen několik dní po prvních dodávkách očekávaného Xiaomi SU7 Ultra je tady první bouračka tohoto vozu. Video z této nehody se rychle rozšířilo a vyvolalo debaty o bezpečnosti a potřebě školení řidičů u vysoce výkonných automobilů. K nehodě došlo v Číně, což vyvolalo obavy, zda máme řidiče plně připraveni na ovládání takto výkonných vozidel. V reakci na to společnost Xiaomi vyzvala majitele SU7 Ultra, aby před tím, než se svým vozem vyjedou na trať, absolvovali specializované řidičské školení.

První bouračka Xiaomi SU7 Ultra: Co se stalo?

Xiaomi SU7 Ultra bouračka

Xiaomi SU7 Ultra přišlo oficiálně na trh 27. února 2025 a rychle se stalo senzací. Během prvních dvou hodin obdržel vůz 10 000 objednávek, což z něj učinilo jeden z nejdiskutovanějších elektrických supersedanů poslední doby.

Dne 9. března se však čerstvě dodaný vůz SU7 Ultra stal účastníkem havárie ve vysoké rychlosti na závodním okruhu. Na videu zveřejněném na čínské platformě Weibo je vidět, jak vůz vyjíždí ze zatáčky a zrychluje na rovném úseku. A pak přišla bouračka Xiaomi SU7 Ultra.

Krátce poté totiž řidič zabrzdil příliš pozdě a v rychlosti přes 120 km/h narazil do bariéry z pneumatik. Náraz způsobil vážné poškození kapoty, předního nárazníku, blatníků a světlometů. Naštěstí se aktivovaly přední airbagy, které řidiče ochránily.

Problémy s brzdami a reakce společnosti Xiaomi

Není to poprvé, co se model Xiaomi SU7 stal účastníkem nehody. Dřívější zprávy upozorňovaly na problémy s přehříváním brzd, které způsobily některé nehody standardního modelu SU7. Společnost Xiaomi objasnila, že základní model SU7 není určen pro použití na závodních tratích a jest určen pouze pro jízdu po veřejných komunikacích. Model SU7 Ultra máme však speciálně konstruován pro jízdu na okruhu, a proto vidíme tuto nejnovější nehodu jako znepokojivější.

Generální ředitel společnosti Xiaomi Auto Lei Jun po nehodě zdůraznil důležitost řádného školení řidičů. Všem majitelům SU7 Ultra doporučil, aby předtím, než budou vůz na trati posouvat na hranici jeho možností, absolvovali „Xiaomi Auto Elite Driving Training“.

Limity výkonu pro prvních 300 km

Aby se minimalizovala nehoda nových a nezkušených řidičů, stanovila společnost Xiaomi pro SU7 Ultra výkonnostní limity pro prvních 300 km používání.

Pro prvních 300 km:

  • Maximální rychlost max 140 km/h
  • Maximální výkon omezen na 900 koní (místo plných 1 526 koní)

Po ujetí 300 km máme tato omezení zrušena, čímž se uvolní plný výkon vozidla.

Společnost Xiaomi doufá, že tímto přístupem pomůže řidičům postupně si zvyknout na extrémní výkon SU7 Ultra a sníží tak riziko nehod v počátečních fázích jízdy.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.