Služba „Circle to Search“ společnosti Google se rozšiřuje. Nyní přichází Circle to Search na iOS pro Chrome a Google Apps. Tento populární nástroj pro vizuální vyhledávání jsme viděli původně jen na Androidu. Google chce ale dominovat vyhledávání obrázků. Přináší „Circle to Search“ do iPhonů a iPadů. Jako první si toho všiml server Android Authority.
Její použití je jednoduché. V prohlížeči Chrome v systému iOS vyberte možnost „Search with Lens“. Poté zakroužkujte to, co chcete vyhledat. Můžete také klepnout na obrázek. Nebo na něj prostě čmárejte. Systém společnosti Google obrázek analyzuje. Trvá to jen několik sekund. Stejný nástroj je i v aplikaci Google. Najdete ho v nabídce se třemi tečkami.
Google Apps přináší na iOS Circle to Search
Tento nástroj umí víc než jen vyhledávat podobné obrázky. Dokáže rozpoznat i text. Dokáže identifikovat místa. Také vám dokonce pomůže nakupovat. Vidíte ve videu na YouTube něco, co se vám líbí? Zakroužkujte to. Tyto výsledky řídí umělá inteligence a díky tomu jsou užitečnější.
V systému iOS se tedy nástroj nejmenuje „Circle to Search“. Funguje však stejně. Google tak dává více lidem přístup ke svému vizuálnímu vyhledávání. Aplikace Lens už v aplikaci Google pro iOS byla, ale bylo však obtížnější ji používat.
Google jest lídrem ve vizuálním vyhledávání, ale iOS má určitá omezení. Vizuální vyhledávání funguje pouze v prohlížeči Chrome a aplikaci Google. V systému Android ho můžete používat kdekoli. Samotný nástroj funguje stejně, tedy že ve vyskakovacím okně se zobrazují výsledky vyhledávání. Na panelu nástrojů prohlížeče může přibýt vyhrazené tlačítko.
Google tedy usnadňuje vizuální vyhledávání. „Circle to Search“ se používá velmi snadno. Na zařízeních Pixel 8 a Galaxy S24 funguje skvěle. Zavádění v systému iOS probíhá právě teď. Google také uvádí, že Lens se každý měsíc používá při 20 miliardách vyhledávání. Přidáním uživatelů iOS se tak toto číslo ještě zvýší. Dominance vyhledávání obrázků Googlem je jasná. Toto rozšíření usnadňuje přístup k informacím a je intuitivnější než dříve. Vizuální vyhledávání je stále důležitější a Google je v čele.