Po 24hodinovém výpadku je síť PlayStation Network (PSN) pro uživatele PS4 a PS5 po celém světě opět online. Přerušení, které trvalo od 7. do 8. února, postihlo hráče v různých regionech a znemožnilo jim přístup k online službám. Důvod výpadku společnost Sony uživatelům nesdělila. Společnost však vydala omluvu, v níž potvrdila, že všechny služby jsou nyní opět v normálu. A za PS5 výpadek se chystají kompenzace. Jaké?
Kompenzace za výpadek PS5 služeb
Beta verze hry Monster Hunter Wilds může být prodloužena
Pro fanoušky hry Monster Hunter Wilds výpadek znamenal, že přijdou o část otevřeného betatestu 2, který začal 7. února a potrvá do 10. února. Vzhledem k tomu, že hráči na PS5 přišli o celodenní přístup, společnost Capcom navrhla, že beta test později prodlouží o dalších 24 hodin.
Příspěvek z oficiálního účtu Monster Hunter X situaci přiznal a uvedl:
„Abychom zohlednili zkrácenou dobu hraní Open Beta Testu 2 v důsledku výpadku, zvažujeme spuštění Open Beta Testu 2 o dalších 24 hodin v budoucnu. Přesné podrobnosti a načasování budou upřesněny, takže prosím zůstaňte s námi.“
Ačkoli se tato zpráva týká pouze fanoušků hry Monster Hunter, zajišťuje, že postižení hráči dostanou další příležitost zúčastnit se betaverze před úplným vydáním hry.
Předplatitelé služby PlayStation Plus získají 5 dní zdarma
Kromě prodloužení bety Monster Hunteru společnost PlayStation také oznámila pět dní zdarma v rámci služby PlayStation Plus. A to pro všechny stávající předplatitele. Tento krok vidíme jako kompenzaci za ztracený čas během výpadku. Potvrdilo to prohlášení společnosti Ask PlayStation:
„Síťové služby se plně zotavily z provozního problému. Omlouváme se za nepříjemnosti a děkujeme komunitě za trpělivost. Všichni členové služby PlayStation Plus automaticky obdrží dalších 5 dní služby.“
Dodatečné dny se uplatní automaticky, což znamená, že předplatitelé nemusejí podnikat žádné kroky k tomu, aby to fungovalo. Ti, kteří nemají předplatné služby PlayStation Plus, však žádnou kompenzaci nedostanou.
Žádné podrobnosti o prevenci budoucích výpadků
Společnost Sony problém opravila, ale neuvedla, co jej způsobilo ani jak zabrání jeho opakování. Čtyřiadvacetihodinový výpadek byl druhým nejhorším v historii sítě PSN po hackerském útoku z roku 2011, který ji odstavil na 24 dní. Přestože je nyní síť PSN stabilní, mnoho uživatelů chce, aby se společnost Sony podělila o další informace a slíbila, že se v budoucnu podobným velkým problémům vyhne.