V srpnu 2024 si společnost Xiaomi zajistila druhé místo v celosvětovém objemu prodeje chytrých telefonů a předstihla tak společnost Apple. Prodejní objem odráží počet prodaných kusů přímo spotřebitelům. Na rozdíl od údajů o dodávkách, které sledují pouze kusy zaslané prodejcům. Tento úspěch, na který upozornil Counterpoint’s Smartphone 360 Monthly Tracker, znamená, že společnost Xiaomi poprvé od roku 2021 překonává Apple a  získala zpět druhou pozici.

Tento milník podtrhuje růst společnosti Xiaomi na trhu s chytrými telefony, protože konkuruje velkým hráčům, jako jsou Apple a Samsung. Posun v objemech prodeje mezi těmito značkami za poslední tři roky svědčí o měnící se dynamice v globálním prostředí chytrých telefonů.

Xiaomi překonává Apple a po téměř třech letech získává zpět pozici

Společnost Xiaomi neustále zvyšuje svůj objem prodaných kusů. A znovu získává druhé místo na globálním trhu s chytrými telefony. Naopak užší nabídka produktů společnosti Apple může vysvětlovat její kolísavý objem prodeje v průběhu let. Nedávné zprávy naznačují, že řada iPhone 16 nevyvolala takový zájem jako loňské modely. To by mohlo také mít vliv na její prodejní čísla.

Xiaomi překonává Apple

Agresivní růst společnosti Xiaomi mezitím pomohl podpořit oživení globálního trhu s chytrými telefony. Podle zprávy společnosti Counterpoint společnost Xiaomi kompenzovala sezónní poklesy v klíčových regionech využitím propagačních akcí. Zejména v Latinské Americe.

Ředitel výzkumu Tarun Pathak přičítá úspěch společnosti Xiaomi zefektivněné produktové strategii v roce 2024. Společnost Xiaomi se zaměřila na vývoj jednoho výrazného modelu pro každé cenové pásmo. Místo aby trh nasytila několika zařízeními ve stejném segmentu. Společnost také přepracovala své prodejní a marketingové strategie. Dále expandovala na nové trhy a posílila svou přítomnost na těch stávajících. Zatímco její zařízení základní až střední třídy jsou i nadále výkonná, společnost Xiaomi pronikla i do prémiového segmentu se skládacími a „ultra“ zařízeními.

Pozoruhodná je zejména pozice společnosti Xiaomi na trhu základní úrovně (do 200 USD). Se zlepšením ekonomických podmínek v mnoha klíčových regionech společnosti Xiaomi prudce vzrostla poptávka v nižších cenových pásmech. Což dále upevnilo pozici společnosti. Jsme zvědaví, zda si Xiaomi udrží svou pozici i v nadcházejícím čtvrtletí. Ale v následujících měsících to bude tvrdý boj.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.