Xiaomi, přední světová společnost v oblasti spotřební elektroniky a výroby mobilních telefonů, oznamuje své auditované konsolidované výsledky za rok končící 31. prosince 2023 (“období”). V roce 2023 činily celkové tržby společnosti 271 miliard RMB (876,4 miliardy Kč1). Zatímco upravený čistý zisk Xiaomi vzrostl o 126,3 % a dosáhl 19,3 miliardy RMB (62,4 miliardy Kč1). Nárůst upraveného čistého zisku výrazně překonal očekávání trhu. A znamenal druhou nejvyšší úroveň ziskovosti od vstupu společnosti na burzu.

Náklady na podnikání v oblasti chytrých elektromobilů (“EV”) a dalších nových iniciativ se zvýšily na 6,7 miliardy RMB (21,7 miliardy Kč1). Bez nákladů na odměny na základě akcií související s chytrými elektromobily a dalšími novými iniciativami ve výši 0,8 miliardy RMB (2,6 miliardy Kč1) za rok. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 rostly celkové příjmy společnosti Xiaomi již dvě čtvrtletí po sobě. A dosáhly 73,2 miliardy RMB (236,7 miliardy Kč1). To představuje meziroční nárůst o 10,9 %, a její upravený čistý zisk se meziročně zvýšil o 236,1 % na 4,9 miliardy RMB (15,8 miliardy Kč1).

V průběhu roku 2023 společnost Xiaomi pečlivě realizovala svou klíčovou provozní strategii “dvojího důrazu na rozsah a ziskovost”. Byl to také první rok inovované firemní strategie, která spočívá v inteligentním ekosystému “Člověk × Auto × Domov”. Pokud jde o obchodní výsledky, v první polovině roku 2023 došlo ke zrychlenému růstu zisku. Po něm následovalo čtvrtletní oživení příjmů v druhé polovině roku. Oba ukazatele odrážejí mimořádnou růstovou odolnost a efektivitu obchodních operací společnosti. Pokud jde o vývoj ekosystému, společnost Xiaomi představila svůj nový operační systém Xiaomi HyperOS. A také uspořádala akci Xiaomi EV Technology Launch. Na 28. března 2024 je naplánována akce k uvedení řady Xiaomi SU7, která má dále obohatit portfolio ekosystémů společnosti.

Zvyšování kvality na prémiovou úroveň je hnacím motorem silné poptávky po vlajkových modelech chytrých telefonů

V segmentu chytrých telefonů dosáhly celosvětové dodávky smartphonů Xiaomi v roce 2023 přibližně 145,6 milionu kusů. Roční tržby z chytrých telefonů dosáhly 157,5 miliardy RMB (509,4 miliardy Kč1). A hrubá zisková marže 14,6 %. Podle společnosti Canalys si společnost Xiaomi udržela třetí místo v celosvětových dodávkách chytrých telefonů již tři roky po sobě. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 dosáhly celosvětové dodávky chytrých telefonů společnosti Xiaomi 40,5 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 23,9 %.

Tváří v tvář silné konkurenci na trhu společnost Xiaomi pokračovala v technologických inovacích a udělala krok vpřed na trhu prémiových chytrých telefonů. V roce 2023 vzrostla průměrná prodejní cena chytrých telefonů společnosti v pevninské Číně meziročně o více než 19 %. Podle údajů třetích stran dosáhl tržní podíl společnosti Xiaomi na prodeji chytrých telefonů v cenovém segmentu 4 000 až 6 000 RMB (12 936 až 19 404 Kč1) v pevninské Číně v roce 2023 16,9 %, což představuje meziroční nárůst o 9,2 procentního bodu. Pořadí prodejů ve stejném cenovém segmentu se ve čtvrtém čtvrtletí vyšplhalo na první místo. V pevninské Číně představoval podíl dodávek prémiových smartphonů Xiaomi v pevninské Číně (modely s maloobchodní cenou 3 000 RMB (9 702 Kč1) nebo vyšší) více než 20 % celkových dodávek smartphonů skupiny za rok.

Čistý zisk společnosti Xiaomi za rok 2023 vzrostl o 126,3 %

Chytré telefony Xiaomi si jako jedna z nejúspěšnějších čínských globálních značek udržely v loňském roce na světovém trhu pevnou pozici. Podle společnosti Canalys se v roce 2023 dodávky chytrých telefonů Xiaomi zařadily mezi tři nejlepší v 51 zemích a regionech na světě a mezi pět nejlepších v 65 zemích a regionech na světě. Konkrétně se dodávky chytrých telefonů Xiaomi umístily na druhém místě na Blízkém východě a na třetím místě v Latinské Americe, Africe a jihovýchodní Asii, přičemž ve všech těchto regionech došlo k růstu tržního podílu. Její vlajkový model chytrého telefonu získal široké uznání, přičemž řada Xiaomi 14 přináší vynikající uživatelské zkušenosti.