Společnost Meizu patřila svého času mezi nejvýznamnější výrobce chytrých telefonů. Jejich telefony byly populární nejen na čínském trhu, ale i na těch globálních patřily k těm nejprodávanějším. Je ale pravda, že sláva této značky začala pomalu upadat proto, že nedokázala držet krok z dravějšími konkurenčními společnostmi. Navíc i špatná podpora nakonec odradila i její skalní fanoušky. Meizu postupně omezilo produkci telefonů, ale čas od času přece jen vydalo nějaký ten kus.

Následně se ale tipaři zmiňovali o tom, že je tato kdysi známá značka na prodej. Na konci roku 2022 čínská společnost Geely potvrdila akvizici Meizu a ohlásila návrat na trh s chytrými telefony. Loni došlo na vydání telefonů řady Meizu 20 a také spatřil světlo světa model Meizu 21. V tomto měsíci očekáváme také uvedení modelu 21 Pro. Je ale otázka, zda na něj vůbec ještě dojde.

Nečekané oznámení společnosti Meizu

Společnost Meizu totiž na čínské síti nedávno oznámila, že se rozhodla pro významný strategický krok. Chce zastavit vývoj a výrobu nových chytrých telefonů a místo nich se zaměří na vývoj a výrobu „zařízení zítřka“, která mají výraznou podporu umělé inteligence. Chtějí tak plně využít potenciálu stále se rozvíjející umělé inteligence a přijímají strategii „All in AI“.

Podle příspěvku na Weibo je tým Flyme OS restrukturalizovaný tak, aby pracoval na nových terminálech řízených umělou inteligencí. Nová terminálová zařízení podle zástupců společnosti využívají globálně dostupný LLM jazykový model. Základy pro tuto strategii Meizu položilo ve chvíli, kdy uvedlo systém FlymeAuto, což je informační systém pro vozidla vyrobená ve společnosti Geely. Tento systém je propojený s Flyme OS 10, na kterém běží telefony Meizu 20 a 21. V letošním roce plánují uvedení nového operačního systému šitého na míru nové éře AI. Dále chtějí do konce roku uvést i první hardwarový produkt AI. I přes tento strategický posunu výrobce ujistil své fanoušky, že i nadále potrvá podpora stávajících produktu a také nezavřou své kamenné obchody po celé Číně.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.