Pandemie koronaviru, byť byla veskrze negativní, se překvapivě pozitivně podepsala na prodejích tabletů. Časté lockdowny, studium a práce z domova zvedly poprvé od roku 2014 zájem o tuto komoditu, takže se na produkci tabletů vrhli i ti výrobci, kteří je ve svém portfoliu neměli. A také se k jejich výrobě vrátili ti, kteří jejich produkci pozastavili. Nejen čínský, ale především globální trh s tablety na chvíli výrazně ožil. Ovšem pandemie skončila a zájem uživatelů začal opadat.

Prodeje tabletů stále klesají a za loňský rok prodejní čísla nejsou vůbec příznivá. V posledním kvartálu loňského roku se podle analýzy společnosti Canalys prodeje propadly o poměrně významných 11 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2022. Tento propad znamená celkový pokles prodejů za loňský rok o 10 %. V přepočtu na prodané tablety je to jen 135,3 milionu kusů.

Nejlépe prodává tablety společnost Apple

Jsou ale společnosti, o jejichž tablety mají uživatelé větší zájem, než o stejná zařízení jiných výrobců. První příčku pomyslného žebříčků prodejů za loňský rok znovu obhájila společnost Apple. Patří jí obrovský 40 % tržní podíl s 54 miliony dodávek. Tržní podíl společnosti Apple je poměrně stabilní, protože i v roce 2022 si urvala 40,4 %. Také tablety společnosti Samsung jdou celkem na odbyt a v žebříčku prodejů proto Samsung obsadil druhé místo s 25,6 milionu prodaných kusů, což je 18 % podíl na trhu. I jihokorejský výrobce má relativně vyrovnaný tržní podíl ve srovnání s loňskem, kdy to bylo 19,3 %.

Třetím nejlepším prodejcem tabletů je společnost Lenovo s 9,3 milionu prodaných kusů. To představuje 6,9 % tržní podíl. Ve srovnání s rokem 2022 je to mírný pokles z 7,7 %. Tablety ale prodává i společnost Huawei, která si ve srovnání s rokem 2022 výrazně polepšila. Loni prodala 8,3 milionu kusů, a to jí zajistilo tržní podíl 6,1 %. Pětici nejlepších prodejců tabletů uzavírá Amazon s 7,7 milionu prodaných kusů, což činí 5,8 % podíl na trhu. Ve čtvrtém kvartálu loňského roku si ale v prodejích polepšila jen společnost Huawei, která se se svými tablety posunula na třetí místo a přeskočila tak Lenovo. Ostatní pozice v žebříčku jsou beze změny v porovnání s ročními prodeji.