Společnost Huawei neměla díky americkým sankcím celkem dlouho své nejlepší období. Absence podpory Google aplikací a služeb a také omezení možnosti používat americké technologie a systém Android se podepsaly na prodejích jejich telefonů a dalších zařízení. Je sice pravda, že vždy loajální čínští fanoušci nenechali tohoto gigantického výrobce na domácím trhu padnout, ale prodeje na globálních trzích se nesly ve znamení poklesu.

Vše se ale začalo obracet k lepšímu ve chvíli, kdy Huawei loni v létě celkem v tichosti, představil telefony řady Mate 60. Telefony podporovaly 5G sítě, což bylo překvapení. Výrobce mlčel o tom, jaký procesor telefony pohání, ale nakonec potvrdil, že jde o jeho vlastní čipset Kirin 9000S. Telefony běžely na vlastním operačním systému Harmony OS. Na čínském trhu měly a stále mají velký úspěch a jejich prodeje jsou skutečně vysoké. Dokonce tak vysoké, že podle agentury Reuters a dalších analytiků, začínají překonávat prodejnost telefonů Apple.

Huawei boduje v prodejnosti na čínském trhu

Podle posledních zpráv klesly prodeje iPhonů v Číně ve čtvrtém kvartálu loňského roku o 2,1 %. Naopak prodeje společnosti Huawei narostly o 36,2 % za stejné období. Zdá se tedy, že konkurenční boj na čínském trhu se opět rozjíždí a je potřeba vzít v potaz i to, že pro společnost Apple je Čína třetím největším světovým odbytištěm. Pokles prodejů iPhonů podtrhlo i to, že některé čínské společnosti a vládní úřady zakazují svým zaměstnancům používání zařízení Apple. Tento krok je rekcí na americké sankce.

Analytici dokonce předpovídají, že prodeje telefonů Apple budou na čínském trhu nadále klesati letos, a to přesto, že pro čínské fanoušky jsou poměrně žádaným artiklem. Naopak očekávají, že Huawei v Číně poroste. A poroste prý i na trzích mimo Čínu. Odhadují, že v roce 2024 Huawei globálně dodá až 64 milionů kusů telefonů. To je opravdu výrazný nárůst z méně než 35 milionů kusů odhadovaných pro rok 2023.V rámci čínského trhu tu máme také další silné hráče, kterým jsou společnosti Xiaomi, Oppo a Vivo. I ty zde mají silnou pozici díky distribučním sítím a konkurenčním cenám. Mohou tedy dominovat v segmentu střední a základní třídy. Apple a také Samsung v Číně směřují do segmentu prémiových telefonů.