Nedávná zpráva společnosti DSCC (Display Supply Chain Consultants) odhalila významný posun na trhu skládacích displejů během 4. čtvrtletí 2023. BOE, čínský výrobce displejů, sesadil z trůnu společnost Samsung. A získal tak první místo z hlediska objemu dodávek, zatímco Huawei si zajistil vedoucí pozici z hlediska objemu nákupu.

ČÍNSKÝ VÝROBCE BOE PŘEDSTIHL SAMSUNG NA TRHU SKLÁDACÍCH DISPLEJŮ

Společnost Samsung, která od svého vstupu na trh skládacích panelů v roce 2019 dominovala, si až do 4. čtvrtletí 2023 držela prvenství v objemu dodávek i nákupů. Díky vzestupu se tržní podíl BOE vyšplhal na 42 %, zatímco podíl společnosti Samsung ve stejném období klesl ze 76 % na 36 %. Pozoruhodné je, že dodávky skládacích panelů společnosti Samsung zaznamenaly ve srovnání s předchozím čtvrtletím ohromující 70% pokles.

Analytici přičítají nárůst BOE především prudkému růstu prodejů skládacích smartphonů Huawei. Společnost DSCC zaznamenala 122% nárůst nákupů skládacích panelů Huawei během 4. čtvrtletí 2023. Což naznačuje silné zaměření na rozšiřování nabídky skládacích zařízení tohoto výrobce.

Pokles společnosti Samsung se naopak shodoval s neuspokojivými prodejními výsledky při uvedení jejich modelů Galaxy Z Flip a Fold 5 na trh v loňském roce. Odborníci z odvětví poukazují na tyto nevýrazné výsledky jako na významný faktor, který přispěl k poklesu jejich tržního podílu.

Budoucnost skládacího trhu by však pro společnost Samsung mohla znamenat návrat. Společnost DSCC předpovídá jihokorejskému gigantovi potenciální návrat na první místo v 1. čtvrtletí roku 2024. Tento optimismus pramení ze zvěstí o připravovaném cenově dostupnějším skládacím telefonu, který by mohl být uveden na trh do jednoho roku. Takový strategický krok by mohl znovu vzbudit zájem spotřebitelů a posunout Samsung zpět na vedoucí pozici.

Trh se skládacími displeji se nachází v dynamickém stavu a noví hráči, jako je BOE, se objevují jako silní hráči. Zatímco Samsung čelí dočasnému neúspěchu, jeho potenciální vpád do segmentu skládacích displejů střední třídy by mohl změnit pravidla hry. V konečném důsledku bude konkurence mezi těmito giganty v oblasti displejů pravděpodobně přínosem pro spotřebitele. Ti budou mít širší výběr, což může snížit ceny a urychlit zavádění skládacích technologií.