Moderní technika svým výkonem často skoro doslova “trhá asfalt”, ale to s sebou samozřejmě nese i početné stinné stránky. Tou hlavní je samozřejmě zahřívaní a odpadní teplo, protože třeba takové mobilní procesory “topí” opravdu hodně. Pokročilými možnostmi chlazení se tak dnes chlubí skoro každý výrobce mobilů, tabletů a notebooků, ale realita se s reklamními materiály často velmi rozchází. Proto se není čemu divit, že se na trh dostávají i specializované nabíječky kombinující samotné nabíjení s účinným chlazením. A jedna velmi zajímavá magnetická se čerstvě představila v domovské Číně díky OnePlus.

Konkrétně se jedná o magnetickou bezdrátovou nabíječku s výkonem plných 45W, která využívá kapalné chlazení. Tvůrci slibují fantastické teploty chlazených zařízení kolem 34°C, ale to samozřejmě myslí v režimu bez zátěže. Ale i s plným výkonem by teploty měly výrazně poklesnout a nebude tak hrozit přehřívání při nabíjení. To totiž může velmi výrazně zkracovat životnost baterie, zejména při extrémních rychlostech moderního nabíjení. A systém kapalného chlazení v této zajímavé nabíječce OnePlus slibuje až 50x lepší odvod tepla, než klasické chlazení vzduchem.

Tichý zabiják

Samotný chladič spojený s nabíječkou je samozřejmě větší než obvyklé malé hranoly, ale nejde ani o nic přerostlého. Kabel s magnetickou přísavkou má jen pouhých 73 g a s dostupnou magnetickou nálepkou získáte i poměrně širokou kompatibilitu nabíjení. Takže dobijete kromě většiny telefonů, tabletů a laptopů třeba i takové Nintendo Switch. Chladič je samozřejmě díky kapalnému systému i velmi tichý, takže s 24 dB ho skoro neuslyšíte. Samozřejmostí je pak i komplexní systém bezpečnosti.

magnetická

Na čínském trhu jde tato velmi zajímavá bezdrátová magnetická nabíječka s kapalným chlazením do prodeje za poměrně rozumných 549 juanů. Tedy v přepočtu kolem 76 dolarů. Ale je samozřejmě pravděpodobné, že se na globální trhy nikdy nepodívá, stejně jako celá řada jiných minoritních vynálezů. Ale za pozornost určitě stojí 🙂 A třeba se jí inspirují i někteří další výrobci s dosahem na globální trhy.