Výrobní náklady na spotřební elektroniku stoupají, to není žádná novinka. To se pak samozřejmě odráží i v koncové ceně, kterou za dané produkty zaplatíme. Je jasné, že každý výrobce si kromě nákladů na výrobu ke konečné ceně připočte i svoji marži a ne jinak je tomu i u produktů společnosti Google. Je ale možná zajímavé zjistit, jak velký je rozdíl mezi výrobními náklady a finální cenou pro zákazníky. Přesně na to se zaměřily stránky Counterpoint Research a prozkoumaly tento cenový aspekt u hodinek Google Pixel Watch.
Kolik stojí výroba hodinek Google Pixel Watch?
Společnost Google představila své chytré hodinky celkem nedávno a ještě před jejich uvedením tipaři avizovali, že budou poměrně drahé. Jejich cenu odhadovali na 399 dolarů na americkém trhu. Skutečnost se ale mírně lišila a hodinky se v USA začaly prodávat za 349 dolarů. Ovšem i tato cena, přestože jde o prémiový produkt, je poměrně vysoká. O kolik dolarů se pro koncové zákazníky zvedla a jaké jsou tedy čisté výrobní náklady?
Asi by stačilo říct, že násobně nižší. Analytici totiž zjistili, že výrobní náklady hodinek Google Pixel Watch jsou 123 dolary, což je ještě méně než polovina prodejní ceny. Je ale potřeba vzít v potaz, že jde o čisté náklady oproštěné od nákladů na výzkum, vývoj a marketing. Analytici také popisují, jak výrobce dospěl ke konečné ceně hodinek Google Pixel Watch.
Především musíme počítat s tím, že finální zisk nezůstává jen společnosti Google. Musí se o něj podělit se všemi výrobci, kteří vstupují do výroby svými součástkami. Jedním z hlavních podílníků na zisku je společnost Samsung, která si na své konto přičte zhruba 20 % celkových nákladů. Je totiž dodavatelem procesoru, LTE transceiveru a dalších spárovaných komponent. Také společnost BOE, která dodala 1,2 palcový OLED displej, má slušný podíl, a to 14 %. Dalším podílníkem na nákladech je společnost Kingston, která dodala koprocesor NXP a paměť, tyto kombinované náklady tvoří 27 %. Další součástky do hodinek Google Pixel Watch dodávají společnosti Broadcom a STMicroelectronics. A náklady samozřejmě má i Google. Aby měli i nějaké zisky, musí finální cenu hodinek navýšit.