Generační aktualizace Androidu jsou na pořadu dne zhruba každý rok, ale jejich prorůstání k samotným uživatelům je věc zcela odlišná. Viníkem pomalé adaptace nové verze systému jsou samozřejmě hlavně samotní výrobci telefonů. S aktualizacemi si totiž často dávají opravdu na čas a to i v případě nejmodernějších vlajkových modelů. Často tak čekáme dlouhé měsíce po oficiálním vydání, než se k novince reálně dostaneme. A Android 12 na tom samozřejmě není lépe, jak ostatně napovídají i aktuální průzkumy mezi uživateli.

Android 12 byl oficiálně uvolněn do oběhu 4. října 2021 a 7. března 2022 pak následovala upravená verze Android 12L. Jako první se samozřejmě dočkaly firemní telefony Pixel a zbytek světa tak automaticky nabírá zpoždění. I tak už je to ale pěkných pár měsíců a tak by optimista čekal o trochu lepší čísla. Aktuální průzkum serveru Uptodown ale ukazuje opravdu extrémně pomalý postup novinky. Aktuální verze Androidu je tak až na páté příčce nejrozšířenějších verzí s marginálními 2.6 % podílu. To nejsou zrovna povzbudivá čísla.

Jak jsou tedy rozdány karty ?

Android 12

Na druhou stranu je alespoň na první příčce přímý předchůdce Android 11 se 29.5 %, takže se nejedná o žádnou retro dominanci. I když Android 10 na druhé pozici má stále velmi solidní 25.2 % podíl na trhu. Pak už následují opravdu poměrně muzejní Androidy 9 Pie a 8.1 Oreo, oba kolem 11 % podílu. Pomalá adaptace nové generace ale není v zásadě ničím až tak překvapivým. Android 11 na tom byl loni podobně, i když přece jen vykazoval o něco lepší čísla.

 

Samozřejmě se jedná jen o jeden průzkum a data tak nesou nutně zcela průkazná. Zajímavé je také rozdělení respondentů podle samotných značek telefonů. Na prvním místě dominuje Samsung se 31.62 % a druhé Xiaomi je skoro poloviční. Do pětky se pak vměstnaly ještě Huawei, OPPO a Vivo. Neméně zajímavé je pořadí popularity mobilních internetových prohlížečů. I když tam výsledky také asi nikoho nepřekvapí. Google Chrome zcela dominuje s 83.6 % podílem a veškerá konkurence se mu jen dívá na záda. Takže něco podobného jako u stolních počítačů, ale ještě s výraznějším náskokem.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.