Korejský gigant Samsung nemá zrovna dobrý týden, protože se na světlo dostaly některé jeho velmi pofidérní praktiky. Fanouškovské investigativní nasazení totiž zjistilo, že firma u svých vlajkových modelů řady Galaxy S uměle omezuje výkon. Děje se tak pomocí systémové služby a vrstvy GOS (ironicky jde o Game Optimizing Service) a rozdíly jsou opravdu drastické. Propad snímkové frekvence nebo benchmarkového výsledku může být až o masivních 50-60 %. A firma se vše navíc pokusila zatajit pomocí umělého odstranění těchto limitů pro nejpoužívanější benchmarky.

Šlo tedy v podstatě o podvod a svůj nesouhlas s podobnými praktikami vyjádřila celá řada samotných zaměstnanců firmy. Šéfové Samsungu si obratem posypali hlavu popelem a přislíbili bleskurychlé řešení situace pomocí softwarové aktualizace. Ono jim také nic moc jiného nezbylo, protože třeba prestižní benchmark Geekbench vyřadil v reakci na kauzu poslední čtyři generace vlajkových modelů Galaxy S z výsledků. Což je po PR stránce samozřejmě pro korejskou firmu noční můra a tak se pracovalo na zmíněné opravné aktualizaci opravdu extrémně rychle.

aktualizace

Když se chce, i blesková aktualizace jde…

Aktualizace tak dnes opravdu dorazila a na první pohled by měla opravdu řešit veškeré problémy spojené s touto kauzou. Umělé limitování CPU / GPU je prý pryč a nově je k mání služba ovládání herního výkonu. Tam bude možné nenáviděnou vrstvu GOS kompletně vypnout a zbavit se tak otravného zpomalování. Samsung také přispěchal s ujištěním, že byly upraveny i hlídací mechanismy přehřívání procesoru, takže nehrozí žádný karambol. No uvidíme.

Celá kauza ale stále má jeden drobný háček. Zmíněná aktualizace totiž zamířila pouze na telefony řady Galaxy S22 a pouze pro uživatele přímo v Jižní Koreji. Cynik by namítl, že tak šlo pouze o zacpání úst těm nejhlasitějších kritikům. Datum globální dostupnosti neznáme a náprava i pro mimo-korejské fanoušky je tak zatím v nedohlednu. Prezident mobilní divize Samsungu také poskytl další velmi „upřímnou“ omluvu, kde hovořil o odtrženosti vedení firmy od požadavků fanoušků a nedostatku komunikace. Pokud patříte mezi hráče počítačových (nejen) online her, tak jste asi zvyklí podobné pohádky vídat každý druhý den.

 

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.