Zelené náboženství se nám v posledních letech solidně rozmohlo a kdo doma nevyrábí elektřinu pomocí ebonitové tyče a liščího ocasu, tak prostě nejde s dobou. S tou ale samozřejmě jdou i velké firmy a korporace, které také velmi úspěšně zelenají. Tedy minimálně na papíře, protože papír přece snese všechno. Nu a nejlepší je pak šance využít křížové výpravy proti CO2 a zdravému rozumu pro vlastní obohacení. Jako první to pochopili v jablečném impériu, když odstranili nabíječky z balení telefonů a chlubili se úsporou životního prostředí.

Ta je samozřejmě iluzorní a po domyšlení celé situace v podstatě záporná. Absence nabíječek totiž povede k nutnosti kupovat je samostatně, což obnáší další balení produktu a další plýtvání. Nemluvě o současném odporu Applu vůči snaze sjednotit nabíjecí konektory napříč spektrem. Pokud tedy hrdě nenosíte tričko „Zabij bobra, zachraň strom“, tak je vám asi čistě komerční záměr těchto kroků zřejmý. A protože konkurence ráda jablečné kroky kopíruje, tak po podobném řešení sáhli třeba i Xiaomi, nebo Samsung. Tedy ironicky firmy, které si původně z tohoto kroku utahovali ve vlastních reklamních spotech.

nabíječky

Nabíječky do každé rodiny… Nebo radši ne

Poslední generace vlajkových Samsungů Galaxy S22 tak opět nedisponuje nabíječkou v balení a zákazníkům zůstaly jen oči pro pláš. Ale nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Navzdory původním předpokladům totiž absence nabíječek nebude limitována jen na high-end telefony firmy. Podle zpráv samotných evropských prodejců už záhy ani Samsungy nižší a střední třídy nebudou mít nabíječku v balení. Obětí se prý stanou už modely jako Galaxy A13 nebo Galaxy A23.

A levné telefony jsou touto strategií poškozeny dokonce ještě více, než jejich dražší sourozenci. Chybějící nabíječka totiž samozřejmě neznamená nižší cenu telefonu samotného. A poměrově pak zákazník musí vypláznout extra peníze s ještě otravnější logikou. Tento trend je bohužel zcela destruktivní, neekologický a určitě nechutně výnosný. Takže se nedá čekat návrat velkých značek ke zdravému rozumu. Ba právě naopak.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.