Včera jsme přinesli velmi zajímavou čerstvou informaci o umělém omezování výkonu Samsungů řady Galaxy S. Vše se děje pomocí systémové služby GOS (Game Optimizing Service), která je předinstalovaná na většině modelů posledních generací Galaxy S. Konkrétně se má jednat o Galaxy S22, S21 nebo S20 FE, ale možná je vše ještě mnohem rozšířenější. Každopádně tato služba uměle omezuje výkon u více než 10.000 aplikací, které navzdory názvu nejsou limitovány jen na hry samotné. V seznamu najdeme v podstatě skoro vše v průřezu dostupných aplikací.
Na vše přišli bystrozrací korejští fanoušci, kteří také konkrétními testy dokázali, že se nejedná o zrovna drobná omezení. Třeba testy provedené na Korean Youtube ukázaly pokles výkonu o závratných 56 % čistým přejmenováním 3DMarku na Genshin Impact. Nebavíme se tedy o drobným optimalizacích, kterých si všimnou jen ti největší šťouralové. Služba GOS má podle oficiálního popisu vylepšit výkon ve hrách a zabránit přehřívání a následnému zpomalování her. Tedy v podstatě pravý opak toho, co v reálu v telefonu dělá. Nemluvě o tom, že se zdaleka neomezuje jen na hry.
Kauze se dostalo na korejské scéně poměrně velké publicity a Samsung tak zareagoval bleskově i oficiálním prohlášením. To přeložil do angličtiny tipster Dohyun Kim a my z něj vypíchneme ty zásadní body. Samsung v tomto prohlášení opakuje záměr funkce GOS, tedy optimalizaci výkonu CPU a GPU, aby se zabránilo při dlouhém hraní nadměrnému zahřívání. Zároveň ale přiznává, že existují rozdílné uživatelské nároky a slibuje brzkou aktualizaci, která umožní tuto službu vypnout. Nebo spíše nastavit na režim výkonu. Zajímavé je ale to, že přiznává existenci služby pouze u řady Galaxy S22, i když uživatelé ji hlásí i na dalších přístrojích.