A máme tu další malou kauzu ohledně umělého omezování výkonu telefonů. Tentokrát je na pranýři korejský Samsung s řadou Galaxy S, který si vzali na paškál někteří prominentní korejští bloggeři. Takže taková malá palba do vlastních řad. Tato obvinění už podle všeho kolují na korejských fórech delší dobu, ale konečně se našel někdo, kdo vše vynesl na světlo globálnějšího internetu. Tím někým je Garyeon Han, který vše sepsal a obratem poslal do Twitterového světa. A vypadá to, že nejde o jen tak nějaká drobná obvinění.
Podle těchto informací má Samsung uměle limitovat výkon svých telefonů v závislosti na spuštěné aplikaci. To už jsme měli možnost vidět v minulosti, kdy značky jako třeba OnePlus, byly nachytány v umělém zvyšování výkonu (nebo odstraňování tepelných limitů apod.) u nejrozšířenějších benchmarků. To má Samsung dělat také, ale v tomto případě jde jen o vrchol ledovce a menší problém. Pomocí vestavěné aplikace GOS naroubované přímo ve firmware má prý firma uměle limitovat výkon více než 10.000 aplikací. Samozřejmě primárně her, které jsou vždy ty nejvíce náročně a hladové po výkonu. Potažmo spotřebované energii.
Samsung created an app called GOS and used the app to limit game performance, making the gaming experience worse. However, according to what the Korean community found out today, Samsung confirmed that it has put performance limits on more than 10,000 apps… pic.twitter.com/U58AreZZoo
— 한가련 (@GaryeonHan) March 2, 2022
Na vše se přišlo náhodou, když si uživatelé všimli znatelného nárůstu výkonu pouhých přejmenováním „Genshin Impact“ na „Geekbench“. Podobná opatření mohou být snahou Samsungu o zakrytí problémů se spotřebou a zahříváním zejména u Snapdragonu 8 Gen 1. Podle bloggerů se ale podobné praktiky nelíbí ani samotným zaměstnancům firmy a kauzu přirovnávají k Dieselgate u Volkswagenu. Samsung už údajně spustil interní vyšetřování celé kauzy a má se k věci velmi záhy oficiálně vyjádřit. I když se asi nějaké zázraky a přílišné přiznání chyby čekat nedají.