V podstatě všichni titáni mobilního průmyslu vidí jako cestu vpřed a svatý grál na obzoru jednoznačně ohebné telefony. Letos bychom měli dostat hned celou řadu premiérových modelů s tímto designem od velkých hráčů, ať už se jedná o Vivo, Google nebo další prominenti. Prodejní čísla ohebných telefonů ale samozřejmě nedosahují mamutích objemů “klasických” sourozenců, ale jejich vzestup je neoddiskutovatelný. Potvrzují to i meziroční čísla agentury International Data Corporation (IDC), která porovnala dva poslední roky prodeje. A jde o vskutku masivní nárůst.

V roce 2020totiž prodeje po celém světě dosáhly nějakých 1.9 milionů kusů ohebných telefonů. Loni už pak přes trojnásobek, protože celkový počet dosáhl solidních 7.1 milionů kusů. Což obnáší velmi impozantní nárůst o 264.3 %. Výhledově se pak očekává konstantní růst prodejů ohebných telefonů každým rokem, s projekcí až do roku 2025. Hlavní překážkou ale prozatím zůstává samozřejmě cenová bariéru pro většinu zájemců. Ohebné telefony jsou totiž stále cenově postaveny vysoce nad průměrnou hladinou srovnatelně vybavených high-end telefonů. Což samozřejmě brání jejich širšímu rozšíření mezi populací.

Ale možná už se blýská na lepší časy, protože některé pokusy vypadají velmi nadějně i cenově. Samsungu se s Galaxy Z Flip 3 povedlo prolomit bariéru tisíce dolarů a jsou už i první vlaštovky ohledně chystaných ohebných telefonů atakujících hranici zhruba 800 dolarů. To už pak jsou peníze, které mohou oslovit mainstreamového spotřebitele. Tvůrcům se také pomalu daří vylepšovat některé prvotní zásadní nedostatky a dětské nemoci tohoto designu. Třeba takové OPPO Find N přineslo skvělou odolnost kloubu ohebného displeje a neviditelný “záhyb”. Takže jen houšť a větší kapky i v dalších měsících.