Minulý rok si čínský gigant Xiaomi k 11. narozeninám nadělil i drobný redesign slavného loga firmy. Slavný japonský designér Kenya Hara na tom údajně pracoval plné čtyři roky, aby správně zachytil vnitřního ducha společnosti. Výsledkem byl přechod od hranatého designu k zaobleným rohům a celkově k modernizaci vzhledu. Sám designér to okomentoval slovy, že zaoblené rohy poukazují na vzestup firmy a na vstup do éry „inteligentního spojení“. Nu dobrá, moderní umění je věc názoru a papír snese všechno. Každopádně je logo pohledné.

Kromě změny design samotného ale došlo i k další novince, která trochu zapadla. Firemní barvou Xiaomi je totiž odnepaměti oranžová, ale nově se k tomu přidala i černo-bílá kombinace. A trvalo plných deset měsíců, než tato změna prošla oficiálními čínskými patentovými procesy a možnost nových barev loga je tak reálně otevřená. Klasická oranžová barva je ale pro Xiaomi natolik ikonická, že se nezdá pravděpodobné, že by firma plánovalo kompletní přechod na monochrom. Tedy pokud neplánují rozšířit záběr produktů i na pohřební služby.

Pravděpodobnější je pak využití černobílého loga jen pro některé specifické kategorie výrobků a odlišit je tak od té „klasické“ změti. Nabízí se třeba segment chytrých zařízení pro domácnost, kde jásavá oranžová asi není natolik zásadní. Případně může jít o přípravu ke vstupu Xiaomi na trh s elektrickými automobily. Tam by se podobné logo také vyjímalo. A jak jste na tom Vy ? Dáváte přednost slavnému oranžovému „MI“, nebo se vám monochromatický design líbí ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.