Světská sláva, polní tráva. Toto české pořekadlo by mohlo platit i pro některé slavné značky minulosti. Pád ze samotného vrcholu až na dno není v mobilním světě ničím neobvyklým a odchod ze scény může být často poměrně drsný. Jeden příklad za všechny je asi Nokia, ale v nedávné minulosti tak třeba dopadli i LG. Ústup ze slávy se samozřejmě nevyhýbá ani čínským gigantům. Třeba takoví Meizu mohou jen se slzou v oku vzpomínat na doby, kdy zcela vážně představovali dravou a nebezpečnou konkurenci třeba k Xiaomi.

Ty doby jsou už dávno minulé a i když značka ještě výrobu vlastních telefonů nevzdala, tak jsou povětšinou limitovány jen na domácí trh. Pořádná změna oproti slavným časům třeba Meizu MX4 nebo Meizu M1 Note. Tehdy měli dokonce velmi slušné prodeje na našem trhu, ze kterého postupně zcela vymizeli. Propad do obskurity by mohl vylepšit prodej značky silnému partnerovi a podle posledních zpráv se právě k tomu schyluje na čínském trhu. Jméno kupce je sice poměrně překvapivé, ale už se staly divnější věci.

Zájem by totiž měla mít čínská automobilka Geely. Ta už před časem oznámila plány na vstup na trh s telefony a počáteční plánovaná investice kolem 1.55 miliardy dolarů vypadá slušně. Zavedená značka jako Meizu by jim tak mohla do plánů přesně pasovat. Samozřejmě jde stále jen o nepotvrzené spekulace, ale z poměrně dobrých zdrojů. Poměrně ironicky se jedná o opak současného trendu. Velcí hráči na mobilním trhu jako Xiaomi nebo Apple si pohrávají se vstupem do kategorie aut. Ale proč by to nemohlo fungovat i obráceně.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.