Všichni asi tušíme, že čínský trh je velmi specifický. Na jedné straně jsou tamní uživatelé až za hrob věrní čínským značkám. Ale na straně druhé mít produkt americké provenience je pro ně známkou luxusu. A všichni taky víme, že Číňané milují prodejní svátky. Ať už jsou to slevy v rámci Nového čínského roku, „černé pátky“ a nebo aktuálně listopadové slevy v rámci svátku „Double Eleven“ nebo jinak také „Singles Day. A právě tato akce, která probíhá 11.11. je velmi populární. Zapojí se do ní snad všichni prodejci, kteří chtějí prodat své zboží. Samozřejmě nechybí ani etablovaní výrobci jako je Xiaomi a Apple.

A jak na čínském trhu v rámci prodejních listopadových svátků právě společnosti Xiaomi a Apple obstály? To asi nejlépe naznačí prodeje na nejpopulárnějším čínském e-shopu JD.com. Možná i proto, že datum 11.11. je v Číně považováno za jednu z nejšťastnějších kombinací čísel, jednoznačně v prodejích vede oblíbená značka Xiaomi. V prodejích přeskočila Apple, Samsung a dokonce i rychle rostoucí samostatnou značku Honor. A abychom byli konkrétní, tak nejvíce prodejů hned po Xiaomi na e-shopu JD zaznamenal Apple a třetím v pořadí je Honor.

Prodejní výsledky

Absolutními prodejními vítězi se staly telefony Redmi K40, iPhone 13 a Redmi 9A. Pokud se ale podíváme na statistiky prodejů, můžeme zjistit, že společnost Xiaomi urvala téměř 50 % z 20 nejprodávanějších telefonů, a to napříč modely Mi a Redmi ve všech cenových kategoriích. Ovšem výborný poměr cena/výkon hraje v prodejích pro značku Redmi. V souvislosti s tím musíme dodat, že i Realme se vedlo v prodejích lépe než mateřské Oppo, Honoru lépe než bývalé matce Huawei a dokonce i značka iQOO je na tom lépe než mateřské Vivo. Poměrně dobře se prodávaly i drahé telefony jako je Huawei Mate X2, Samsung Galaxy Z Flip 3 a iPhone 13. Prodejní čísla ale naznačují, že na čínském trhu začínají dominovat ryze čínské značky, které mají také úspěch i na globálních trzích.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.