Věrnost jablečných uživatelů je obecně pokládána za bezprecedentní a značku telefonu mění jen velmi výjimečně. Alespoň tak zní obvyklá mantra, která je podporována i mnoha průzkumy a anketami. Nová data analytiků z agentury Consumer Intelligence Research Partners to jen potvrzují, když hovoří o vysoké loajalitě mezi uživateli iPhonů a iOS. Ale při bližším pohledu na konkurenční platformu možná dojde pro mnohé k velkému překvapení. Porovnání totiž vychází v podstatě stejně a dominance věrnosti Applu se tak nekoná. Ale postupně…

Zpráva analytiků hovoří o tom, že zhruba 90 procent všech kupců iPhonů zůstane u výrobků giganta z Cupertina. Průzkum navíc pochází z amerického trhu, kde se jablečným výrobkům daří ještě lépe, než v globálních arénách. Applu tak náleží plných 43 % prodaných telefonů na americké půdě, přičemž Samsung bere 31 % a překvapivě LG solidních 9 %. To jsou opravdu velice rozdílná čísla v porovnání se zahraničím a ukazují jablečnou sílu doma. Ale troufnu si tvrdit, že samotná věrnost značce bude asi i globálně velmi podobná.

 

Zmíněných 90 procent věrnosti vypadá v porovnání s ostatními výrobci impozantně. Ale při pohledu na celkovou migraci uživatelů Androidu jako platformy se dominance nekoná, protože i tam je zhruba 90 procentní úroveň věrnosti. Uživatelé Androidu obvykle nemají problém přejít na jinou značku v rámci platformy, protože změny často nejsou až tak zásadní. Proto je asi férovější porovnávat iPhony ne s jednotlivými značkami, ale platformou jako celkem. Samozřejmě i na Androidu se najdou „věřící“, ať už mluvíme o Xiaomi nebo hlavně třeba OnePlus. Jak jste na tom Vy ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.