Dnes proběhla v čínské Šanghaji technologický vývojářská konference čínského giganta OPPO nazvaná ODC21. Na ní firma samozřejmě představila celou řadu zajímavých novinek, ale jednou z hlavních bylo demo technologie ray tracing. To je přelomová sofistikovaná metoda výpočtu dopadu světelných paprsků, která zásadně mění celý grafický vzhled. Je díky ní totiž možné věrně zobrazit správné odrazy, lom světla a osvícení scény, takže vše vypadá skoro jako živé. Tato pokročilá technologie byla doposud vyhrazena jen stolním počítačům s výkonnými grafikami, ale pomalu už míří i do mobilní sféry.

Abychom byli přesní, tak se ray tracing pomalu dostal i do nové generace herních konzolí a to ještě na konci roku 2020. Playstation 5 i Xbox Series X/S ho podporují a některé podporované hry tak vypadají opravdu parádně. Mobilní svět by se měl dočkat ještě do konce letošního roku a určitě bude o co stát. Ostatně se podívejte na ono zmíněné video s demem od OPPO, protože rozdíly s / bez ray tracing jsou opravdu masivní. Je samozřejmě otázkou, co to udělá s výkonem, protože třeba u počítačových her jsou propady fps při zapnutém ray tracingu často až brutální.

Podle vyjádření OPPO by ale hry neměly být jedinou doménou ray tracingu. Tato technologie by prý měla dojít využití i v živých tapetách, filtrech obrázků, AR aplikacích a spoustě dalšího. Řešení OPPO je založeno na Vulkan API a je součástí jejich systému ColorOS. Potřebujete samozřejmě i kompatibilní hardware. Ukázka je pravděpodobně snímána na OPPO Reno6 Pro 5G, vybavené Mediatekem Dimensity 1200. Ale ray tracingu se samozřejmě dočkáme i u nových Samsungů s grafikami od AMD.

 

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.