Před pár týdny nám Apple naservíroval novou generaci iPhonů a řada iPhone 13 se určitě bude opět skvěle prodávat. Jejich fanouškovská základna je příliš loajální a neotřesitelná, aby došlo k něčemu jinému. A iPhone 13 přinesl i některé poměrně zásadní změny, protože vůbec poprvé jsme u jablečných telefonů dostali obnovovací frekvence displejů nad 60 Hz. Design ani velikost se ale v podstatě nezměnily, i když kontroverzní vykousnutí se alespoň o fous zmenšilo. Inovací ale opravdu nebylo nijak extra moc a v průzkumu společnosti SellCell se to odráží i přímo u fanoušků značky.

Zmíněný průzkum expertů ze SellCell se týkal zhruba 5000 amerických respondentů a šlo výlučně jen o aktuální majitele některé ze starších iPhonů. Takže poměrně reprezentativní vzorek, navíc vybraný z jedinců nad 18 let věku. Tedy teoreticky o fous méně ovlivnitelných pozlátkem. A výsledky jsou poměrně překvapivé, protože plných 64 % odpovědělo, že nová řada iPhone 13 není příliš vzrušující nebo není vůbec vzrušující. Tedy s největší pravděpodobností v rámci technologických inovací, protože ani jablečné nadšení snad nesahá do jiných vzrušujících sfér.

Plných 76.8 % respondent také vyjádřilo neochotu k upgradu a koupi nejnovější generace iPhonů. To ale není zase tak překvapivé, protože jablečné telefony jsou známy velkou „životností“. I když morální zastarávání je faktorem i u nich. Hlavním důvodem k upgradu by pak u zájemců byl hlavně 120 Hz ProMotion displej u Pro variant telefonu. Důvody k neochotě pořídit nový model jsou mnohem variabilnější a největší porce odpovědí zmiňuje chybějící Touch ID. Ale je tam k vidění mnoho zajímavých (a kuriózních) odpovědí. Třeba pověrčivost ohledně čísla 13 by jen tak někoho nenapadla…

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.