Před pár týdny nám Apple naservíroval novou generaci iPhonů a řada iPhone 13 se určitě bude opět skvěle prodávat. Jejich fanouškovská základna je příliš loajální a neotřesitelná, aby došlo k něčemu jinému. A iPhone 13 přinesl i některé poměrně zásadní změny, protože vůbec poprvé jsme u jablečných telefonů dostali obnovovací frekvence displejů nad 60 Hz. Design ani velikost se ale v podstatě nezměnily, i když kontroverzní vykousnutí se alespoň o fous zmenšilo. Inovací ale opravdu nebylo nijak extra moc a v průzkumu společnosti SellCell se to odráží i přímo u fanoušků značky.
Zmíněný průzkum expertů ze SellCell se týkal zhruba 5000 amerických respondentů a šlo výlučně jen o aktuální majitele některé ze starších iPhonů. Takže poměrně reprezentativní vzorek, navíc vybraný z jedinců nad 18 let věku. Tedy teoreticky o fous méně ovlivnitelných pozlátkem. A výsledky jsou poměrně překvapivé, protože plných 64 % odpovědělo, že nová řada iPhone 13 není příliš vzrušující nebo není vůbec vzrušující. Tedy s největší pravděpodobností v rámci technologických inovací, protože ani jablečné nadšení snad nesahá do jiných vzrušujících sfér.
Plných 76.8 % respondent také vyjádřilo neochotu k upgradu a koupi nejnovější generace iPhonů. To ale není zase tak překvapivé, protože jablečné telefony jsou známy velkou „životností“. I když morální zastarávání je faktorem i u nich. Hlavním důvodem k upgradu by pak u zájemců byl hlavně 120 Hz ProMotion displej u Pro variant telefonu. Důvody k neochotě pořídit nový model jsou mnohem variabilnější a největší porce odpovědí zmiňuje chybějící Touch ID. Ale je tam k vidění mnoho zajímavých (a kuriózních) odpovědí. Třeba pověrčivost ohledně čísla 13 by jen tak někoho nenapadla…