Chytré televize od Xiaomi si v Číně během posledních let zcela podmanily trh a není se čemu divit. Za velmi nízké ceny totiž nabízí fantastickou výbavu a tradiční výrobci televizí tomu nejsou schopni konkurovat. Ne vše je ale růžové, protože nízké ceny Xiaomi TV jsou vykoupeny jedním poměrně značným háčkem. Televize totiž mají velmi agresivně nastavený software na zobrazování reklam a čínští uživatelé si na tento fakt začínají houfně stěžovat. Protože hustota reklam podle jejich mínění už pomalu začíná překračovat únosnou mez.

Xiaomi Mi TV a Redmi TV pro čínský trh totiž využívají speciální systém MIUI for TV, který firma pořádně naložila reklamním obsahem. Už při bootu televize je majitel obšťastněn reklamním obsahem, který byl dokonce donedávna nepřeskočitelný. V samotném systému pak jsou různě rozmístěny reklamní bannery a dojde i na neskutečně otravná pop-up okna. To vše pak dělá z uživatelského prostředí televize takové malé ovládací peklo. A podle všeho se firma reklam nehodlá vzdát, i když na stížnosti čínských uživatelů odpověděla trochu smířlivě. Ale slova o lepším vybalancování reklamy a pohodlí UI stále nezní zrovna optimisticky.

Globální zájemci o Xiaomi TV jsou naštěstí podobných problémů ušetřeni, protože exportní verze televizí mají klasický systém Android TV. V Indii pak ještě doplněný o výborný PatchWall launcher. Obojí ale zcela bez reklamního balastu, takže není důvod se pořízení bát. Firma má ale s reklamním plevelem v poslední době i ve standardním MIUI pro telefony, a to i v globálních verzích. Ale tam se to snaží po velmi negativní odezvě fandů přece jen korigovat.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.