Čínští Xiaomi už nějaký ten pátek patří k absolutní světové špičce v prodejích telefonů, ale první příčky se jim stále spíše vyhýbaly. Ale všechno je jednou poprvé a čerstvá čísla z druhého čtvrtletí letošního roku ukazují, že minimálně v Evropě mají důvod Xiaomi bouchnout šampaňské. Podařilo se jim totiž vyšplhat na úplný vrchol a konečně tak koukají na veškerou konkurenci svrchu. Jejich tržní podíl prodaných telefonů je navíc masivních 25 %, což už jsou více než slušná čísla. Otázkou ale samozřejmě je, zda si pozici výhledově udrží.

Veškeré informace pochází ze zprávy analytiků ze StrategyAnalytics a podle jejich údajů zaznamenali Xiaomi v Evropě meziroční nárůst plných 67.1 % s 12.7 miliony prodaných telefonů. Evropské trhy se evidentně začínají zotavovat z dopadů pandemie a čísla jdou celkově nahoru. Jako obvykle je pro Xiaomi evropský trh klíčový, protože jde zhruba o čtvrtinu z jejich celkový globální prodejů ve druhém čtvrtletí.  Sluší se zmínit, že do čísel Xiaomi se počítají i veškeré telefon Redmi, protože provázanost těchto značek (plus POCO nebo Blackshark) je vysoce nadprůměrná  v porovnání s konkurencí.

Podle očekávání zcela vyklidil pole Huawei a vypadá to, že jeho pozice z velké části obsadilo právě Xiaomi. Samsung si sice v prodaných kusech v Evropě drží vysoký standard, ale i tak šlo o 7 % pokles. Slušně si polepšil i Apple s 15.7 % na třetí pozici, ale pak máme v žebříčku pořádné skokany. Obří 180 % meziroční růst Oppo by byl úchvatný, pokud by na páté příčce nebylo Realme. Ti totiž jakoby mimochodem vpadli do úplné špičky a jejich 1800 % růst je neskutečný. Tak uvidíme kam se posuneme v dalším kvartále, ale Xiaomi si určitě brousí zuby na udržení pozic.