Nezadržitelný pád Huawei je pozorovatelný nejen na globální trzích, ale nakonec i na tom domácím čínském. Původně se očekávalo, že uvolněné místo půjde hlavně na vrub Xiaomi, ale čínský zákazník má podle všeho ještě jiné favority. Podle zprávy agentury Counterpoint Research se tak vůbec poprvé v historii dostalo v lednu 2021 na samotnou špičku tržního podílu v Číně OPPO. To je pro našince asi lehké překvapení, protože OPPO přece jen nemá v naší oblasti stejnou váhu jako Xiaomi, ale v jihovýchodní Asii je situace diametrálně odlišná.

Lednová čísla jsou naprosto jasná a dávají OPPO plných 21 % tržního podílu. Následuje jen s drobným odstupem Vivo s 20 %, následované trojblokem Huawei, Apple a Xiaomi se 16 %. Z toho je jasné, že zbylé značky si na čínském trhu rozdělí jen velmi dietních něco přes 10 %… OPPO zaznamenali meziroční nárůst o plných 33 % a skvěle si vedou zejména v kategorii moderních 5G telefonů. U těch jsou v cenové kategorii do $600 první a celkově pak druzí. Třeba takové OPPO A72 5G se stalo vůbec nejprodávanějším 5G telefonem na trhu od listopadu 2020.

K číslům Huawei je nutné připočíst i fakt, že jsou už bez započítání prodejů dceřiné značky Honor, která byla nedávno odprodána. Takže Huawei si s vlastními modely na domácím trhu vede stále více než slušně, ostatně na něm v podstatě není zasažen americkými restrikcemi a ztrátou přístupu ke službám Google. I když uvidíme, jak se ji bude dařit po vyčerpání zásob procesorů Kirin. Prodeje telefonů jsou totiž už ze 65 % záležitostí 5G modelů a právě tam Huawei asi nebude moci dravcům dříve či později konkurovat.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.