Dnešek si pro sebe v podstatě kompletně ohledně novinek uzmula představovačka Redmi, na které samozřejmě dominovaly jejich telefony. O základní verzi Redmi K40 již byla řeč v minulém článku a rozhodně se na něj mrkněte, protože se na něj budu mnohokrát odkazovat i v tomto souhrnu. Zbylé dvě vyšší varianty nové řady, Redmi K40 Pro a K40 Pro+ se totiž liší jen několika zásadními detaily. Včetně ceny, ale i ta je na velice přijatelné úrovni vzhledem ke mnoha špičkovým parametrům. Takže si počkáme i zde na globální verze a ceny.

Popis obou vyšších verzí je poměrně jednoduchý, protože se designově nijak neliší od základního modelu. Nachlup stejná je dokonce i tloušťka a váha, takže opravdu nic zajímavého k vidění. Dokonce ani barevné varianty telefonů se nijak neodlišují a veškeré rozdíly jsou tak skryty uvnitř. Tím hlavním je samozřejmě přítomnost výkonnějšího „železa“ v podobě Snapdragonu 888 a použity jsou i o fous rychlejší (6400Mbps) LPDDR5 paměti. Jinak je veškerá výbava identická a můžete klidně podívat na parametry základního K40.

 

Lepší fotoaparáty pro oba

Druhým zásadním rozdílem je pak už pouze hlavní senzor zadní sestavy fotoaparátů. Redmi K40 Pro tak získá 64 Mpx 1/1.7″ senzor s f/1.89 a 6P čočkou, ale to nejlepší si Redmi nechali pro K40 Pro+. Tam totiž poprvé použili 108 Mpx 1/1.52″ senzor Samsung HM2 s 9in1 binningem a 2.1μm pixely, 7P čočkou nebo světelností f/1.75. Ten slibuje s novým nočním režimem a dvojitým nativním ISO opravdu fantastické snímky za horších světelných podmínek. A samozřejmě se také zvedly možnosti natáčení vide, kde je stropem 8K rozlišení se 30 fps.

Ceny šly samozřejmě také nahoru a Redmi K40 Pro přijde v 6GB+128GB verzi na v přepočtu asi 433 dolarů, s 8GB+128GB na 464 dolarů a s 8GB+256GB na 511 dolarů. Nejvyšší varianta K40 Pro+ je pak jen v jediné variantě s 12GB+256GB a stojí 573 dolarů. Pořád tak jde o velmi dostupné kusy se špičkovým výkonem a podle všeho i více než solidními fotoaparáty. A pravděpodobně by oba měly časem dorazit i na globální trhy.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.