Značku POCO máme asi všichni zafixovanou jako dceřinou odnož Xiaomi, navzdory prvním prohlášením o případné nezávislosti. Ty se datují dokonce až do ledna letošního roku, ale asi nikdo jim moc nepřikládal váhu. Firma totiž nadále pod svojí hlavičkou prodávala některé přeznačené kousky od Xiaomi nebo Redmi, takže se o nějaké samostatnosti moc mluvit nedalo. Včera jsme se ale na Twitteru dočkali oficiálního vyhlášení nezávislosti a musíme tak pomalu značku akceptovat jako svébytný subjekt.

Firma se také v tomto Twitterovém prohlášení pochlubila dosaženými prodejními výsledky a upřímně řečeno jsou možná nižší, než by se mohlo zdát. Od svého vzniku v roce 2018 POCO zvládli poslat na trh přes 6 milionů telefonů, přičemž plné 2.2 miliony spadají na první velmi úspěšný hit Pocophone F1. Jen pro porovnání, takové Realme za dva roky existence expedovali více než 40 milionů kusů. Samozřejmě není zcela jasné, zda už je zahrnuto aktuálně velmi dobře prodávané POCO X3 NFC, ale i tak se možná čekalo více. Zejména vzhledem k inzerovaným aktivitám v 35 zemích světa.

Momentálně tak má POCO v nabídce dva zcela originální modely X3 NFC a M3, které jsou odlišné od kousků z rodiny Redmi / Xiaomi. Uvidíme do jaké míry bude „úplná“ samostatnost fungovat, ale osobně očekávám zhruba něco na úrovni vztahu Realme – OPPO. Takže vlastní designy telefonů s využitím některých vymožeností ekosystému, jako je například systém MIUI. Každopádně ale může jít o velmi zajímavé zvýšení konkurence na trhu, protože se firma nebude tolik obávat „kanibalizace“ sesterských produktů.  A jejich poslední dva počiny to jen potvrzují.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.