Marže jablečných produktů patří už od nepaměti k těm absolutně největším na trhu a před ostatními výrobci tak má Apple často až obří náskok. Ostatně starý dobrý žert o tom, že cokoliv s logem Apple se bude prodávat nezávisle na kvalitě, není zase až tak daleko od pravdy. Ani aktuální generace jejich telefonů na tom samozřejmě není jinak a japonská výzkumná společnost Fomalhaut Techno Solutions si dala tu práci s hrubým výpočtem nákladů na výrobu iPhone 12 a iPhone 12 Pro.

Analýza jednotlivých komponent tak odhalila, že čistě na součástky vyjde jeden iPhone 12 na 373 dolarů a iPhone 12 Pro pak je na o něco málo vyšších 406 dolarů. Což vzhledem k oficiálním cenám obou modelů (800, respektive 1000 dolarů) dělá z Pro verze opravdu masivní „dojnou krávu“. Samozřejmě součet cen součástek není reálným obrazem nákladů, protože se musí započítat, marketing, logistika, softwarový vývoj a spousta dalších faktorů. Ale i tak je na první pohled marže Applu neskutečně vysoká a dokumentuje genialitu jejich dlouholetého marketingu.

Velmi zajímavá informace je i rozdělení původu použitých komponent podle jednotlivých států. Nejvíce jich je se 26.8 % z Jižní Koreje a až pak následují domácí americké nebo evropské součástky. Pouhých 4.6 % jich pak pochází z Číny (tedy pokud nepočítáme 11.1 % z Taiwanu), což jen dokumentuje dlouhodobou snahu Applu o krácení čínské závislosti. I samotná výroba se už zčásti přesunula z čínských továren jinam (třeba do Indie a Brazílie), i když stále velmi podstatná část zůstává na čínských továrnách Foxconnu v Šen-čenu.

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.