Včerejší český státní svátek byl nabitý i zajímavými zprávami ze zahraničí, protože jsme se dočkali i jednoho zásadního prohlášení ze strany čínského Huawei. Firma totiž konečně oficiálně potvrdila spekulace, které kolovaly už od minulého týdne. Ano jedná se o prodej dceřiné značky Honor, který je tak definitivní a potvrzený. Podle vydaných tiskových prohlášení je důvodem prodeje snaha o zachování konkurenceschopnosti značky vzhledem k obřím externím tlakům a nedostupnosti špičkových komponent. Takže ve zkratce důsledek dlouhé zákopové obchodní války s USA.
Novým majitelem značky Honor se tak stalo konsorcium Shenzhen Zhixin New Information Technology, které získalo plných 98.6 % akcií firmy. Jedná se o sdružení zhruba 30 investičních společností z čínského „Silicon Valley“ Šen-čenu a Huawei nebude mít naprosto žádné zastoupení ani ve správní radě. Odstřihnutí je tak definitivní, protože byla značka prodaná se vším všudy, včetně distribučních kanálů, technologií a dalšího. Cena zveřejněna nebyla, ale podle předchozích odhadů agentury Reuters se bude pohybovat minimálně kolem 15 miliard dolarů.
Pro zákazníky by se nic změnit nemělo, protože vše zůstane zachováno v původním stavu, včetně drtivé většiny zaměstnanců. Nový vlastník také slíbil pokračovat s aktualizacemi pro nadstavbu Magic UI. Vzhledem ke kompletní samostatnosti a zpřetrhání vazeb s Huawei se tak pro Honor výhledově otvírá možnost vystoupit ze stínu obchodní války. Americká strana sice určitě bude opatrná s kontrolou reálné samostatnosti firmy, ale pokud se vše potvrdí, tak by Honor mohl obratem získat znovu přístup ke službám Google, procesorům od Qualcommu a dalším vymoženostem. Což je jistě dobrá a nadějná predikce.