Konec letošního roku se neodvratně blíží a proto je čas na trochu bilancování a zároveň i prognóz pro příští rok. A právě prognózy trhu pro rok 2021 se ujala analytická společnost Canalys, která se průzkumem trhu zabývá. Letošní rok byl pro trh s chytrými telefony ne příliš úspěšný, a to především díky globální pandemii koronaviru. Lidé více šetří a víc přemýšlejí o tom, zda je pro ně nezbytně nutné pořizovat si nový drahý telefon. Naopak nositelnosti všeho druhu a také TWS sluchátka jdou letos na odbyt velmi dobře.

Analytici z tohoto trendu vycházejí a tvrdí, že nositelnosti a také TWS sluchátka budou v příštím roce vládnout trhu s mobilními technologiemi. Předpověď ukazuje, že v roce 2021 překročí dodávky nositelností až 200 milionů kusů, což představuje nárůst o 12%. TWS sluchátka na tom budou ještě lépe. Jejich dodávky by se měly přehoupnout přes 350 milionů kusů, a to znamená nárůst až o 39%.

Nárůst prodejů v letošním roce

Analytici uvádějí, že růst prodejů nositelností a sluchátek zaznamenali už letos. Do konce roku by mělo jít o 32% nárůst dodávek. Snad jen kromě Číny a Severní Ameriky zájem o tyto produkty roste, a to hlavně na evropském trhu. Zájem je o nositelnosti společností Xiaomi, Garmin, Fitbit a Huami. V případě TWS sluchátek nárůst dodávek zaznamenaly společnosti Apple, Samsung, Jlab a QCY.

V souvislosti s poklesy prodejů chytrých telefonů se například čínští výrobci více obracejí na globální trhy. S hospodářským poklesem se snaží nabízet cenově dostupná a atraktivní zařízení, která by mohla oslovit potenciální kupce, kteří v této době právě na nižší ceny slyší. S cenově dostupnými telefony se pojí i prodeje jejich příslušenství. Výrobci ovšem musí dobře vyhodnotit tržní situaci, kterou by mohly ovlivnit další vlny pandemie a stále menší ochota uživatelů utrácet peníze za nové produkty. Proto by podle analytiků bylo do budoucna vhodné nabízet upgrady stávajících produktů, které by udržely jejich nízké ceny a také by zaručily vysoký uživatelský komfort.

Disclaimer: Některé společnosti, o jejichž produktech píšeme, nám mohou občas poskytnout kompenzaci, ale naše články a recenze jsou vždy našimi upřímnými názory. Další podrobnosti naleznete v našich redakčních zásadách.