Diskuze ohledně porovnání kvalit LCD a AMOLED displejů zuří mezi fanoušky mobilních telefonů už poměrně dlouho, ale vítězství se obvykle kloní na stranu toho druhého jmenovaného. Velmi často tak můžeme slyšet, že příznivci AMOLED prostě pokládají tuto technologii za obecně nadřazenější. Xiaomi ale se svým čerstvým modelem Mi 10T vnesli na trh v této kategorii nejistotu, protože se vzdali AMOLED ve prospěch LCD s některými trumfy v rukávě. A známí rýpalové a experti z XDA Forums se tak rozhodli na celou věc podívat podrobněji.

Argumentací Xiaomi totiž z úst hlavních činovníků bylo, že skvělé špičkové LCD prostě nabízí lepší zážitek než „jen“ dobrý průměrný AMOLED. Takže si logicky chlapci z XDA vzali k sobě přímého předchůdce Mi 10T v podobě Mi 9T (neboli na jiných trzích Redmi K20). Jde tak o poměrně přesnou emulaci onoho „průměrného“ AMOLED displeje, protože současné high-end modely mají samozřejmě lepší výbavu i parametry. Takže je možné najít i některé velmi dobré stránky LCD displeje u nového Xiaomi, kde opravdu září.

Nesmiřitelný souboj technologií

Samozřejmě je mnohem lepší si projít celý test postupně v originále, protože my se zaměříme jen na ty hlavní body. I v tomto testu je jasně vidět, že AMOLED má nad LCD výrazně navrch v jasu a kontrastu displeje, stejně jako v „opravdovém“ podání černé barvy. Co se týče věrnosti barev, tak už to tak jasné není, protože LCD je přesnější v reálném zobrazení barev a lepších přechodech. Ale pro potěchu oka je asi stejně přívětivější lehce přesaturovaný AMOLED. A výhodou je určitě i možnost funkce Always-on nebo nižší spotřeba AMOLED displejů.

Hlavním trumfem Xiaomi Mi 10T je ale adaptivní obnovovací frekvence displeje, která je podle všeho i jedním ze zásadních důvodů použití LCD panelu. Je u něj totiž možné lépe vše zkalibrovat pro širokou škálu frekvencí. Tato adaptivní frekvence totiž funguje jinak než třeba podobně nazvaná technologie Samsungu nebo OnePlus , který má natvrdo nastavených 60/90/120 Hz. Naopak Xiaomi se může přizpůsobit snímkové frekvenci i několika úrovněmi v jedné aplikace, například 24fps vs 25fps u filmů/seriálů třeba na Netflixu. To je nepochybně velká výhoda. Co si myslíte Vy, stojí to za hřích už jen kvůli tomu ?

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce elektroniky. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta.