Našim pravidelným čtenářů asi není třeba připomínat, jak velký třesk způsobilo vydání telefonu Poco F1. Bylo to v roce 2018 a dalo by se s klidným srdcem říct, že na jeho regulérního nástupce čekáme dodnes. Navíc v roce 2019 nebylo po telefonech značky Poco ani vidu ani slechu. Velkým návratem na scénu se stal model Poco X2. Ovšem mělo to malý háček, protože nešlo o originální telefon značky, ale o rebrand přístroje Redmi K30.
Dalšími vydanými stroji byly Poco F2 Pro, M2 Pro, X3 a nedávno představený Poco C3. Snad s výjimkou modelu X3 šlo ale vždy opět o rebrandované telefony. Proč tomu tak je se snaží vysvětlit regionální šéf značky, pan Anuj Sharma. Pro stránky The Indian Express uvedl, že Poco je stále mladá značka a vývoj a výroba vlastních originálních zařízení není jednoduchá. Proto jako základ využili telefony Redmi, které pod svou značkou mírně vylepšili. Díky tomu si jejich fanoušci a uživatelé za stejnou cenu pořídí lepší stroje. Sice neřekl jak moc a v čem jsou telefony vylepšeny, ale mělo by jít zřejmě o podporu rychlejšího nabíjení a některá další drobná vylepšení.
Poco, i když dnes jde už o samostatnou značku, stále využívá některé součástky a software společnosti Xiaomi. Jde zejména o nadstavbu MIUI. Sharma na to konto podotkl, že ani vytvoření vlastního firmwaru není jednoduchou záležitostí. Navíc v blízké budoucnosti ani vývoj vlastní nadstavby neplánují. V souvislosti s tím odkazuje třeba na značky OnePlus a Realme, které ve svých začátcích také uváděly na trh rebrandované telefony Oppo. V závěru dodává, že Poco F1 byl ve všech směrech výjimečným telefonem a fanoušci očekávají totéž a snad i více od jeho nástupce. Značka proto potřebuje čas, aby připravila telefon, který by splnil tato očekávání. Do té doby budou i nadále nabízet rebrandovaná zařízení a dále budou využívat software Xiaomi.